Stanovení nerovnosti a mezinárodního indexu nerovnosti z mračen bodů (laserového skenování)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00236391" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00236391 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Stanovení nerovnosti a mezinárodního indexu nerovnosti z mračen bodů (laserového skenování)
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je shrnutím výzkumného projektu, jehož cílem byl vývoj a posouzení veřejně dostupného nástroje sloužícího k využití mračen bodů, měřených technologií laserového skenování, běžně měřených na stavbách pozemních komunikací ke stanovení mezinárodního indexu nerovnosti (IRI) a nerovností konstrukcí vozovek. Za tímto účelem byl v programovacím jazyce Python vyvinut program RIRI umožňující práci s objemnými daty, jako jsou mračna bodů. Betaverze programu je veřejně dostupná pod licencí GNU General Public License. Dále jsou v článku uvedena data ze tří zkušebních úseků, kde byla použita metodika stanovení geometrických kvalit povrchu asfaltových vozovek, a porovnání s konvenčním referenčním měřením, jako je zkouška latí a měření profilů přesnou nivelací. Článek se zabývá přesností a variabilitou jednotlivých metod a jejich porovnáním.
Název v anglickém jazyce
Determination of the Pavement Surface Roughness and International Roughness Index from Point Cloud
Popis výsledku anglicky
The paper reports data from the research project where the objective was to develop and validate tool that will be publicly available and will leverage the point cloud data commonly acquired on site to calculate the pavement surface properties such as Roughness and International Roughness Index. To do so a unique, so called RIRI, program was written in Python language to streamline the point cloud data analysis. The beta version of program is publicly available under GNU General Public License. Further, the paper presents data from three test sections where the developed methodology was used to calculate pavement smoothness properties from point cloud and compared to classical, reference measurements as is the rod and level and precise levelling. The paper focuses on the variability and precision of all methods.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků Konference Asfaltové vozovky 2015
ISBN
978-80-903925-7-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
—
Název nakladatele
Sdružení pro výstavbu silnic
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
24. 11. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—