Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza rizika požáru v silničních tunelech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F15%3A00239337" target="_blank" >RIV/68407700:21110/15:00239337 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza rizika požáru v silničních tunelech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    : Riziko je zde považováno za pravděpodobnou škodu způsobenou požárem v ostění tunelu. V první části příspěvku věnované pravděpodobnostním aspektům analýzy, je dopravní proud popsán jako Markovův řetězec sdružených stavů tvořených kombinací nákladních vozů/autobusů (TB) a osobních vozů (PC) ze sousedních pruhů. Mohutnost požáru je měřena tepelným výkonem a jeho diskrétním rozdělením pravděpodobnosti. Četnost požárů je vystižena intenzitou λ_f. Dalšími parametry modelu jsou hustota dopravního proudu AADT, délka tunelu L, procentuální zastoupení TB a počet pruhů. V druhé části, zaměřené na poškození ostění, jsou kombinovány dva modely transportu tepla a vlhkosti, a to Bažantův-Thonguthaiův a Künzelův-Kiesslův, k predikci tloušťky odprysku betonu a objemu betonu poškozeného teplotou, která překročila jistou úroveň θ . Model byl validován na velkých vzorcích v peci. Data pro tepelné zatížení byla odvozená ze čtyř velkorozměrných zkoušek v tunelu v Runehamaru, statistická data poskytly rozsáhlé studie v Rakousku a Itálii.

  • Název v anglickém jazyce

    Fire risk analysis in the road tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Risk is calculated as the probable damage caused by a fire in the tunnel lining. In the first part of this paper, devoted to probabilistic aspects, the traffic flow is described as the Markov chain of joint states consisting of a combination of trucks/buses (TB) and personal cars (PC) from adjoining lanes. The fire power is measured by the heat release rate and its probability mass function. The intensity λ_f reflects the frequency of fires. Eventually, the traffic density AADT, the length of the tunnel L, the percentage of TBs, and the number of lanes are the remaining model parameters. In the second part, focused on the damage of the tunnel lining, a combination of two approaches to model the heat and moisture transport, namely Bažant & Thonguthai’s and Künzel & Kiessl’s models, respectively, is proposed. It serves as a tool for the prediction of the thickness of the spalling zone and the volume of concrete degraded by temperatures that exceeded a certain level, θ . The model was validated against a macroscopic test on concrete samples placed into the furnace. Data for the heat loading have been derived from four large-scale fire tests in the Runehamar tunnel, while the statistical data are obtained from extensive studies carried out in Austria and Italy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    BETON-technologie, konstrukce, sanace

  • ISSN

    1213-3116

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    patnáctý

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6/2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    68-72

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus