Software pro uplatnění pokročilých metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00334991" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00334991 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cesti.cz/podklady/ampfire.zip" target="_blank" >http://www.cesti.cz/podklady/ampfire.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Software pro uplatnění pokročilých metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech
Popis výsledku v původním jazyce
V rámci projektu CESTI byl vytvořen software se souhrnným názvem AMPFIRE (akronym anglického názvu Advanced Methods in Prediction of FIre Risk in road TunnEl) Software je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution), CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) a FERRATE (Prediction of FirE Risk in RoAd TunnEl). Celý soubor programů je určen pro stanovení rizika jako pravděpodobné škody. Postupně se analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Následně se analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. A nakonec se analyzuje riziko požáru vyjádřené jako pravděpodobná škoda (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).
Název v anglickém jazyce
Software for application of advanced methods in fire risk prediction in road tunnels
Popis výsledku anglicky
Within the project CESTI was created software with the collective name AMPFIRE (acronym of English name Advanced Methods in Prediction of Road Risk in Road TunnEl). The software consists of three subprograms PRETRAFE (PREdiction of TRAVEL Flow Evolution), CHArMED (Coupled HeAt and Moisture transport in concrete at elevated temperatures) and FERRATE (Prediction of FirE Risk in RoAd TunnEl). The whole set of programs is designed to determine risk as probable damage. The two-lane traffic flow consisting of passenger cars (PCs), trucks and buses (TBs) separated by gaps (V) is gradually analyzed as a random Markov chain. As a result, the probability of a condition in which at least one TB occurs at a given site is evolved. Subsequently, the impact of the fire on the tunnel lining (road tunnels) is analyzed. The input data were taken from the experimental fire in the Runehamar tunnel and the functionality of the program (outputs) was verified on panels in furnaces of PAVUS a.s. in Veselí nad Lužnicí. Finally, the risk of fire expressed as probable damage (lining volume that requires repair / replacement) is analyzed.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TE01020168V050
Technické parametry
SW AMPFIRE je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE, CHArMED a FERRATE. -PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution) analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Výsledky jsou vstupem do programu FERRATE (FirE Risk in RoAd TunnEl). - CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. Výsledky jsou vstupem do programu FERRATE. - FERRATE analyzuje riziko požáru jako pravděpodobnou škodu (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).
Ekonomické parametry
Volně dostupné softwarové nástroje.
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, Fakulta stavební