Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Software pro uplatnění pokročilých metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00334991" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00334991 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cesti.cz/podklady/ampfire.zip" target="_blank" >http://www.cesti.cz/podklady/ampfire.zip</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Software pro uplatnění pokročilých metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci projektu CESTI byl vytvořen software se souhrnným názvem AMPFIRE (akronym anglického názvu Advanced Methods in Prediction of FIre Risk in road TunnEl) Software je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution), CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) a FERRATE (Prediction of FirE Risk in RoAd TunnEl). Celý soubor programů je určen pro stanovení rizika jako pravděpodobné škody. Postupně se analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Následně se analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. A nakonec se analyzuje riziko požáru vyjádřené jako pravděpodobná škoda (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).

  • Název v anglickém jazyce

    Software for application of advanced methods in fire risk prediction in road tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    Within the project CESTI was created software with the collective name AMPFIRE (acronym of English name Advanced Methods in Prediction of Road Risk in Road TunnEl). The software consists of three subprograms PRETRAFE (PREdiction of TRAVEL Flow Evolution), CHArMED (Coupled HeAt and Moisture transport in concrete at elevated temperatures) and FERRATE (Prediction of FirE Risk in RoAd TunnEl). The whole set of programs is designed to determine risk as probable damage. The two-lane traffic flow consisting of passenger cars (PCs), trucks and buses (TBs) separated by gaps (V) is gradually analyzed as a random Markov chain. As a result, the probability of a condition in which at least one TB occurs at a given site is evolved. Subsequently, the impact of the fire on the tunnel lining (road tunnels) is analyzed. The input data were taken from the experimental fire in the Runehamar tunnel and the functionality of the program (outputs) was verified on panels in furnaces of PAVUS a.s. in Veselí nad Lužnicí. Finally, the risk of fire expressed as probable damage (lining volume that requires repair / replacement) is analyzed.

Klasifikace

  • Druh

    R - Software

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020168V050

  • Technické parametry

    SW AMPFIRE je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE, CHArMED a FERRATE. -PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution) analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Výsledky jsou vstupem do programu FERRATE (FirE Risk in RoAd TunnEl). - CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. Výsledky jsou vstupem do programu FERRATE. - FERRATE analyzuje riziko požáru jako pravděpodobnou škodu (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).

  • Ekonomické parametry

    Volně dostupné softwarové nástroje.

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební