Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Beton z lehkého keramického kameniva Liapor, LC 35/38 XF4

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21610%2F15%3A00241329" target="_blank" >RIV/68407700:21610/15:00241329 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Beton z lehkého keramického kameniva Liapor, LC 35/38 XF4

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedná se o technologii návrhu a výroby prvků tunelových ostění z lehkého betonu, včetně návrhu betonové směsi. Samotnou konstrukci monolitického ostění tunelových staveb nelze ověřit v reálném provozu. Pro ověření vhodné technologie výroby byly vyrobeny zkušební vzorky v měřítku 1:1, které reprezentují reálné ostění běžné tunelové stavby. Tyto velkorozměrové zkušební vzorky (dílce) byly podrobeny předepsaným požárním zkouškám v požární zkušebně PAVUS Praha a.s., pracoviště Veselí nad Lužnicí. Po dokončení a vyhodnocení zkoušek byla sestavena technická dokumentace ověřené technologie pro výrobu monolitických ostění tunelových staveb z lehkého betonu.

  • Název v anglickém jazyce

    The concrete of lightweight ceramic aggregate Liapor, LC 35/38 XF4

  • Popis výsledku anglicky

    It is a new technology of design and production of elements of tunnel lining made from lightweight concrete, including concrete mixture design. The actual construction of a monolithic lining of tunnels can not be verified in real traffic. To verify the suitable production technology specimens in 1: 1 scale were made, which represent the real lining conventional tunnel construction. These large-sized test samples (components) were subjected to the prescribed tests fire resistance in the fire testing laboratory PAVUS Prague, site Veseli nad Luznici. After the completion and evaluation of the tests technical documentation of a proven technology for the production of monolithic lining of tunnels of light concrete was compiled.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA02010488" target="_blank" >TA02010488: Požárně odolné konstrukce pro tunelové stavby s využitím lehkého betonu Liapor</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    02010488 - V002

  • Číselná identifikace

  • Technické parametry

    Složení lehkého betonu LC35/38 XF4 se betonu C 30/37 XF4 ( běžný beton ), který byl dobu projektu požíván jako referenční se liší v dávkování hrubého kameniva. V lehkém betonu je použito 0,50 m3 keramického kameniva Liapor frakce 4-8/600. Použitím lehkého kameniva je dosaženo výrazné hmotnostní úspory, cca. 20%. Samotné kamenivo Liapor má výrazně lepší tepelně izolační vlastnosti oproti kamenivu běžnému. Jeho užitím se sníží hodnota součinitele tepelné vodivosti lehkého betonu o více než 30 %. Zlepšení tepelně izolačních vlastností lehkého betonu v konstrukci vystavené teplotnímu i požárnímu zatížení má vliv na zlepšení ochrany uložené výztuže.

  • Ekonomické parametry

    Základní ekonomická data ukazují, že při zhruba o 20% vyšších materiálových nákladech lehkého betonu je dosaženo srovnatelné úspory v % hmotnosti hotové konstrukce. Hmotnostní úspora se odráží v nižších nákladech, jak na dopravu kameniva na betonárnu / - 30% /, tak v nižších nákladech dovozů čerstvé betonové směsi na místo stavby. Další možné úspory jsou dokumentovány na již realizované mostní konstrukci budované v rámci výstavby dálnice R6. Použití lehkého betonu vedlo ke snížení nákladů na potřebné rozšíření pilotového založení mostu ca. 11,4 mil. Kč. Podrobné ekonomické závěry jsou uvedeny v dílčí zprávě grantu za rok 2013.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, Kloknerův ústav

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem