Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Value of Location: Spatial Analysis of Urban Morphology for Retail Development

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00301776" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00301776 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Value of Location: Spatial Analysis of Urban Morphology for Retail Development

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we present a method of mapping of location attractiveness for retailing through the analysis of urban morphology. Using spatial analysis in GIS we answer the most actual questions for retailers: how different locations within a city are accessible or connect spatially; which street or place is more passable or whether the location for business will be popular among potential customers. We investigate spatial features of an urban form, offering a new insights into retail location theory. In order to ease the interpretation of the results we create maps of place attractiveness which can be used by specialists as well as laypersons.

  • Název v anglickém jazyce

    The Value of Location: Spatial Analysis of Urban Morphology for Retail Development

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we present a method of mapping of location attractiveness for retailing through the analysis of urban morphology. Using spatial analysis in GIS we answer the most actual questions for retailers: how different locations within a city are accessible or connect spatially; which street or place is more passable or whether the location for business will be popular among potential customers. We investigate spatial features of an urban form, offering a new insights into retail location theory. In order to ease the interpretation of the results we create maps of place attractiveness which can be used by specialists as well as laypersons.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The IRES International Conference

  • ISBN

    978-93-86083-34-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    5-8

  • Název nakladatele

    Institute of Research and Journals

  • Místo vydání

    Bhubaneswar

  • Místo konání akce

    Toronto

  • Datum konání akce

    16. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku