Aplikace numerických modelů pro bezpečnou evakuaci vozidel při požárech v železničních tunelech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00315860" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00315860 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216305:26110/17:PR29131
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aplikace numerických modelů pro bezpečnou evakuaci vozidel při požárech v železničních tunelech
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je primárně zaměřena na aplikaci modelů pohybu osob při analýze evakuačního procesu. Dále slouží jako metodický návod pro použití numerických modelů požáru a šíření kouře ve specifickém prostředí železničních tunelů. Jejím cílem je vymezit skupinu faktorů a vstupních údajů, které musí uživatel modelu pohybu osob a modelu požáru zohlednit, a nalézt minimální standardy, které je třeba při jejich zpracování dodržet. Metodika obsahuje části zabývající se dynamikou plynů při požáru, modelováním požáru v tunelových stavbách včetně numerického modelování, příklad simulace požáru v tunelu a hodnoty vybraných doporučených vstupních dat pro modelování požáru v tunelech. V části zaměřené na evakuaci osob je metodika rozdělena do částí základy procesu evakuace, prostorové nároky osob a dynamika davu, modelování pohybu osob a příklady analýzy evakuace osob ze železničního tunelu.
Název v anglickém jazyce
Application of numerical models for safe evacuation of vehicles during fire in railway tunnels
Popis výsledku anglicky
The methodology is primarily focused on the application of human movement patterns when analyzing the evacuation process. It also serves as a methodological guide for the use of numerical models of fire and smoke propagation in the specific environment of railway tunnels. Its purpose is to define the range of factors and input data that a user of the model of evacuation of persons and the model of fire has to take into consideration and to find the minimum standards to be followed in their processing. The methodology includes parts dealing with fluid dynamics during fire, fire modeling in tunnel structures including numerical modeling, example of fire simulation in the tunnel and values of selected recommended input data for tunnel fire modelling. In the part focused on the evacuation of people, the methodology is divided into parts of the basics of the evacuation process, the spatial demands of people and crowd dynamics, the modeling of the movement of people and examples of the evacuation analysis of persons from the railway tunnel.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
114/2017-710-VV/1
Číslo předpisu
114/2017-710-VV/1
Technické parametry
Judr. Václav Kodera, ředitel, Odbor ITS, kosmických aktivit a VaVaI (vydavatel osvědčení)
Ekonomické parametry
Praktické uplatnění metodiky se předpokládá pro projektanty v oblasti železničních staveb a zpracovatele požárně bezpečnostních řešení projektové do-kumentace k těmto stavbám. Její dopad se promítne ve zvýšení bezpečnosti a tím snížení nákladů na rekonstrukce škod způsobených požáry. V celkových nákladech po dobu projektované životnosti tunelu se může jednat až o cca 20 %.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy, Nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů