Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV RYCHLOSTI HYDRATACE CEMENTU NA VZNIK MIKROTRHLIN A JEJICHVLIV NA TRVANLIVOST CBK

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00322518" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00322518 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/aktuality/272-konference-pozemni-komunikace-2018/" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/cs/aktuality/272-konference-pozemni-komunikace-2018/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV RYCHLOSTI HYDRATACE CEMENTU NA VZNIK MIKROTRHLIN A JEJICHVLIV NA TRVANLIVOST CBK

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při tvrdnutí cementové pasty z portlandského cementu dochází k jejímu maximálnímu chemickému smrštění o cca 8,5% objemu. Část tohoto smrštění se projeví makroskopicky jako smrštění autogenní, část smrštění vytváří mikrotrhliny, které dosahují délky až několika mm. Objem mikrotrhlin se zvyšuje se snižujícím vodním součinitelem, s nárůstem pevnosti a s vyšší rychlostí hydratace cementu.Během cyklického zatěžování teplotou a vlhkostí nukleují mikrotrhliny do viditelných makrotrhlin, jak o tom svědčí 53 leté experimenty, mimonormové korelované krátkodobé testy na smršťovacích prstencích i situace na nedávno realizovaných CBK v ČR. Článek porovnává vlastnosti cementů a betonů napůvodnía modernizované dálniciD1 vreferenčním úseku Ostředek-Šternov. Zatímco stará D1 sloužila bez výskytu významnějších poruch betonů okolo 40 let, nové úseky dálnic budované po roce ~1990systematicky vykazují poškození betonů trhlinami a životnost CBK dosahuje okolo 25 let. Zpomalení rychlosti hydratace cementů se jeví jako nutný předpoklad pro prodloužení životnosti CBK vklimatických a provozních podmínkách ČR

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of cement hydration kinetics on microcracksformation and theireffect on concrete pavement durability

  • Popis výsledku anglicky

    Cement paste from Portland cement shrinks chemically up to approximately 8.5% vol. Part of this shrinkage manifests itself macroscopically as autogenous shrinkage, part of this shrinkage creates microcracks which attain the length of several mm. Microcrack volumegenerally increases when decreasing the w/c ratio, increasing strength, or increasinghydration kinetics.Microcracks tend to nucleate into visible macrocracks during cyclic loading withtempearature and humidity, as testified by 53 long lasting experiments, correlated short-term tets on retrained rings and situation on recent concrete pavements in the Czech Republic. The article compares cements and concretes on the original and modernized D1 part betweenOstředekand Šternov. While the original D1 served without serious concrete deficiencies for 40 years, new highways built after ~1990show concrete cracking with service life approaching to 25 years. Decreasing hydration kineticsof cements appears as a necessary condition for increasing service life of concrete pavements under climatic and traffic conditionsin the Czech Republic

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pozemní komunikace 2018

  • ISBN

    978-80-01-06427-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    21. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku