Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití vysokopecní strusky jako náhrady kameniva při výrobě asfaltových směsí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00323237" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00323237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití vysokopecní strusky jako náhrady kameniva při výrobě asfaltových směsí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V rámci výzkumného projektu byla použita kladenská vysokopecní struska jako alternativní náhrada k běžnému drcenému kamenivu. Struska je vedlejším produktem především výroby železa a oceli a v dopravním stavitelství je používaná již řadu let, ale pouze jako kamenivo do nestmelených vrstev případně jako příměs pro výrobu hydraulicky stmelených vrstev. Jakákoliv jiná aplikace není v současné době používána a to i díky některých problémům některých velkých silničních staveb nebo z nedostatečné znalosti charakteristik a historie vzniku a původu konkrétních strusek. Tento materiál je proto mnohdy spíše ukládán na skládky, ačkoli by se mohlo jednat o kvalitní kamenivo se zlepšenými pevnostními a protismykovými charakteristikami. V tomto příspěvku jsou prezentována data probíhajícího výzkumu, kdy bylo předrcené a přetříděné struskové kamenivo aplikováno do asfaltových směsí typu AC. Ve směsích byla jedna frakce kameniva kompletně vyměněna kamenivem struskovým. Na referenčních a alternativních asfaltových směsích byla provedena celá řada zkoušek pro ověření vlivu tohoto alternativního kameniva na výsledné vlastnosti asfaltové směsi. Příkladem provedených zkoušek je stanovení modulu tuhosti, stanovení odolnosti vůči trvalým deformacím, provedení zkoušky pevnosti v tahu za ohybu, stanovení odolnosti vůči účinkům vody a mrazu a další.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of recycled aggregate from blast furnace slag in the design of asphalt mixtures

  • Popis výsledku anglicky

    Within a research study, blast furnace slag was used as an alternative substitute of natural crushed aggregate. Slag is in general a by-product mainly of iron and steel production and it has been used in transport engineering for many years, but only as aggregate for unbound layers or as an additive for hydraulically bound layers. Applications of steel slags in asphalt mixtures are known form several regions in the world. Any other application is currently not used. This can be also due to some problems of large road constructions (swelling) or insufficient knowledge of characteristics, source and origin of specific types of slags. This material is often being deposited in landfills, although it could be an aggregate with high quality, improved strength and anti-skid properties. In this paper there are presented data of the ongoing research, where crushed and sorted slag aggregates were used in asphalt mixtures. In the asphalt mixtures, one aggregate fraction was always fully replaced by the blast furnace slag aggregate. A number of tests was performed on the control and alternative asphalt mixtures to verify the effect of this alternative aggregate on the asphalt mixture properties. Performed tests included the determination of stiffness, determination of resistance to permanent deformation, the indirect tensile strength test, the determination of moisture susceptibility, and others.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ01000435" target="_blank" >TJ01000435: ConSlag - výzkum a ověření stavebních aplikací s vyšší přidanou hodnotou při využití ocelárenské strusky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    79

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7-8

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    183-189

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus