Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zohlednění částečné degradace primárního ostění tunelů ražených NRTM

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327817" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327817 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cgts.cz/cz/konference-zs-brno-2018" target="_blank" >http://www.cgts.cz/cz/konference-zs-brno-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zohlednění částečné degradace primárního ostění tunelů ražených NRTM

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Při výstavbě tunelů podle zásad Nové rakouské tunelovací metody (NRTM) je výrub zajištěn dvouplášťovým ostěním s mezilehlou fóliovou hydroizolací. Na základě působení fyzikálních a chemických vlivů působících v horninovém masivu může časem dojít k degradaci primárního ostění ze stříkaného betonu a ke ztrátě únosnosti svorníků. Proto je zpravidla při návrhu a statickém posouzení dlouhodobého zatížení tunelů předpokládána plná degradace primárního ostění ze stříkaného betonu včetně svorníků. Výsledky některých zahraničních výzkumů dokončených tunelů indikují, že předpokládaná degradace primárního ostění není tak významná, jak se původně předpokládalo. Proto je příspěvku představen způsob posouzení sekundárního ostění se zohledněním pouze částečné degradace primárního ostění.

  • Název v anglickém jazyce

    Consideration of the partly damaged primary lining of the NATM tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    A tunnel excavated by the New Austrian Tunnelling Method (NATM) is traditionally supported by double-shell lining. The primary lining is generated from reinforced sprayed concrete with rockbolts, the secondary lining is generated from in-situ cast concrete, the secondary lining is protected by waterproof membrane. The static evaluation of the long term behaviour generally assumes full degradation of the primary lining. Some realised researches of tunnels constructed in past indicate that primary lining degradation is slower than expected. Therefore this paper discuss possibilities of partly damaged primary lining consideration in static calculations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zakládání staveb Brno 2018

  • ISBN

    978-80-87920-06-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Česká geotechnická společnost Českého svazu stavebních inženýrů

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    19. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku