Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

NATM TUNNELS – CONSIDERATION OF THE PARTLY DAMAGED PRIMARY LINING IMPACT FOR THE SECONDARY LINING EVALUATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00342586" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00342586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.14311/AP.2020.60.0145" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/AP.2020.60.0145</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14311/AP.2020.60.0145" target="_blank" >10.14311/AP.2020.60.0145</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    NATM TUNNELS – CONSIDERATION OF THE PARTLY DAMAGED PRIMARY LINING IMPACT FOR THE SECONDARY LINING EVALUATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tunnels excavated by the New Austrian Tunnelling Method (NATM) are traditionally supported by double-shell lining. The primary lining is generated from reinforced sprayed concrete with rockbolts, the secondary lining is generated from in-situ cast concrete, the secondary lining is protected by waterproof membrane. The static evaluation of the long term behaviour generally assumes full degradation of the primary lining (the primary lining impact is not considered). Some investigations of tunnels constructed in past indicated that the primary lining degradation is slower than expected. This paper discusses possibilities of partly damaged primary lining consideration in static calculations of the secondary lining. Various options were verified by numerical modelling, and its results were compared and discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    NATM TUNNELS – CONSIDERATION OF THE PARTLY DAMAGED PRIMARY LINING IMPACT FOR THE SECONDARY LINING EVALUATION

  • Popis výsledku anglicky

    Tunnels excavated by the New Austrian Tunnelling Method (NATM) are traditionally supported by double-shell lining. The primary lining is generated from reinforced sprayed concrete with rockbolts, the secondary lining is generated from in-situ cast concrete, the secondary lining is protected by waterproof membrane. The static evaluation of the long term behaviour generally assumes full degradation of the primary lining (the primary lining impact is not considered). Some investigations of tunnels constructed in past indicated that the primary lining degradation is slower than expected. This paper discusses possibilities of partly damaged primary lining consideration in static calculations of the secondary lining. Various options were verified by numerical modelling, and its results were compared and discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Polytechnica

  • ISSN

    1210-2709

  • e-ISSN

    1805-2363

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    145-150

  • Kód UT WoS článku

    000531015400006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85084262447