Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00328661" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00328661 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cesti.cz" target="_blank" >http://www.cesti.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu
Popis výsledku v původním jazyce
Navržená technologie je výsledkem aktivit výzkumného centra CESTI, konkrétně pracovního balíčku WP3 „Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností“ a pod něj spadající aktivity 3.7 „Technické podmínky pro opravy a rekonstrukce mostů, vč. analýzy užitných vlastností, návrhové strategie a vyhodnocení nákladů při rekonstrukci“. Autory technologie je řešitelský tým z Fakulty stavební ČVUT v Praze, firem Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska a.s., přičemž každý z týmu řešitelů se na vývoji, ověření a následném uplatnění podílel rovným dílem. Výzkumné práce směřující k vývoji a ověření technologie probíhaly v rámci schváleného Návrhu řešení projektu pro období 2016 – 2019, který je přílohou č. 5 Smlouvy o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“, která byla uzavřena dne 5. 3. 2013. Uplatnění technologie proběhlo v rámci výzkumné činnosti Fakulty stavební a současně v rámci experimentálních staveb společnosti Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.
Název v anglickém jazyce
Structural solutions for the durability of bridges
Popis výsledku anglicky
The proposed technology is the result of the activities of the CESTI research centre, namely the WP3 "Bridges - more efficient construction with higher reliability and longer durability" and the activities 3.7 "Technical conditions for repairing and reconstructing of bridges". The authors of the technology are the research teams from the Faculty of Civil Engineering of the CTU in Prague, Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska and others. Each of the team of researchers has participated equally in the development, verification and subsequent application. The research work on the development and verification of technology was carried out within the framework of the project TE01020168 "Center for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI). The application of the technology was carried out within the framework of the research activities of the FCE and at the same time within the framework of experimental structures of Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
TE01020168V039
Číselná identifikace
TE01020168V039
Technické parametry
Ověřená technologie „Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu“ se skládá ze sady dílčích technických řešení, které byly v průběhu řešení projektu CESTI vyvinuty. Jde jmenovitě o: 1. skořepinový mostní nosník OMEGA, 2. prefabrikovaný nosník z UHPC jako náhrada tuhých vložek, 3. zábradelní panel z UHPC, 4. spřažené konstrukce z FRP a vysokohodnotného betonu, 5. přímo pojížděná mostovka z vláknobetonu, 6. prefabrikované panely tvořící mostovku pro spřažené mosty.
Ekonomické parametry
Každé dílčí řešení se vyznačuje kladným ekonomickým přínosem ve specifické oblasti. Úspora nákladů je především v podstatném snížení objemu vlastní konstrukce. Obecně se dá konstatovat, že dochází ke zmenšení objemu NK o cca o 2/3 menší, tedy cca 4 m3. Další úspora je v ušetření nákladů za menší zakládání objektů, rychlejší montáž a nižší náklady za jeřáby pro ukládání vlastního nosníku. Velkým přínosem podobných konstrukcí z UHPC bude kromě zlepšení životního a pracovního prostředí také zvýšení užitných vlastností a trvanlivosti, zvláště pak v podmínkách vysoce agresivního prostředí. Výsledně lze předpokládat, že v rámci celoživotního cyklu jsou uvedené konstrukce levnější cca o 10%. Při realizaci 20 mostů ročně s L-20m, kde budou aplikovány uvedené technologie, lze uvažovat při jednotkové ceně 40000 Kč/m2 o objemu výstavby 160 mil. Kč. To odpovídá ročné úspoře 16 mil. Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
ČVUT v Praze, Fakulta stavební
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
http://www.cesti.cz