Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00328661" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00328661 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cesti.cz" target="_blank" >http://www.cesti.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Navržená technologie je výsledkem aktivit výzkumného centra CESTI, konkrétně pracovního balíčku WP3 „Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností“ a pod něj spadající aktivity 3.7 „Technické podmínky pro opravy a rekonstrukce mostů, vč. analýzy užitných vlastností, návrhové strategie a vyhodnocení nákladů při rekonstrukci“. Autory technologie je řešitelský tým z Fakulty stavební ČVUT v Praze, firem Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska a.s., přičemž každý z týmu řešitelů se na vývoji, ověření a následném uplatnění podílel rovným dílem. Výzkumné práce směřující k vývoji a ověření technologie probíhaly v rámci schváleného Návrhu řešení projektu pro období 2016 – 2019, který je přílohou č. 5 Smlouvy o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“, která byla uzavřena dne 5. 3. 2013. Uplatnění technologie proběhlo v rámci výzkumné činnosti Fakulty stavební a současně v rámci experimentálních staveb společnosti Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.

  • Název v anglickém jazyce

    Structural solutions for the durability of bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed technology is the result of the activities of the CESTI research centre, namely the WP3 "Bridges - more efficient construction with higher reliability and longer durability" and the activities 3.7 "Technical conditions for repairing and reconstructing of bridges". The authors of the technology are the research teams from the Faculty of Civil Engineering of the CTU in Prague, Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska and others. Each of the team of researchers has participated equally in the development, verification and subsequent application. The research work on the development and verification of technology was carried out within the framework of the project TE01020168 "Center for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI). The application of the technology was carried out within the framework of the research activities of the FCE and at the same time within the framework of experimental structures of Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.

Klasifikace

  • Druh

    Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    TE01020168V039

  • Číselná identifikace

    TE01020168V039

  • Technické parametry

    Ověřená technologie „Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu“ se skládá ze sady dílčích technických řešení, které byly v průběhu řešení projektu CESTI vyvinuty. Jde jmenovitě o: 1. skořepinový mostní nosník OMEGA, 2. prefabrikovaný nosník z UHPC jako náhrada tuhých vložek, 3. zábradelní panel z UHPC, 4. spřažené konstrukce z FRP a vysokohodnotného betonu, 5. přímo pojížděná mostovka z vláknobetonu, 6. prefabrikované panely tvořící mostovku pro spřažené mosty.

  • Ekonomické parametry

    Každé dílčí řešení se vyznačuje kladným ekonomickým přínosem ve specifické oblasti. Úspora nákladů je především v podstatném snížení objemu vlastní konstrukce. Obecně se dá konstatovat, že dochází ke zmenšení objemu NK o cca o 2/3 menší, tedy cca 4 m3. Další úspora je v ušetření nákladů za menší zakládání objektů, rychlejší montáž a nižší náklady za jeřáby pro ukládání vlastního nosníku. Velkým přínosem podobných konstrukcí z UHPC bude kromě zlepšení životního a pracovního prostředí také zvýšení užitných vlastností a trvanlivosti, zvláště pak v podmínkách vysoce agresivního prostředí. Výsledně lze předpokládat, že v rámci celoživotního cyklu jsou uvedené konstrukce levnější cca o 10%. Při realizaci 20 mostů ročně s L-20m, kde budou aplikovány uvedené technologie, lze uvažovat při jednotkové ceně 40000 Kč/m2 o objemu výstavby 160 mil. Kč. To odpovídá ročné úspoře 16 mil. Kč.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    68407700

  • Název vlastníka

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Požadavek na licenční poplatek

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.cesti.cz