Nízkoteplotní asfaltové směsi s vysokým podílem R-materiálu a prodlouženou dovozní vzdáleností
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00332819" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00332819 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nízkoteplotní asfaltové směsi s vysokým podílem R-materiálu a prodlouženou dovozní vzdáleností
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek shrnuje výsledky provedených zkoušek u asfaltových směsí krytového souvrství provedené opravy (výměny ložní a obrusné vrstvy) pozemní komunikace II/212 Horní Pochlovice – Kaceřov (Karlovarský kraje). Asfaltové směsi byly odebrány v průběhu pokládky jednotlivých konstrukčních vrstev. Tento úsek byl řešen jako zkušební úsek podpořený v rámci programu Nové technologie Státního fondu dopravní infrastruktury s realizací v září 2017. Účelem zkušebního úseku bylo aplikovat asfaltové směsi typu AC s vysokým podílem R-materiálu (50 % pro obrusnou vrstvu a 60 % pro ložní vrstvu) a to v kombinaci se 4 přísadami na bázi syntetických vosků využívaných pro snižování pracovních teplot (využívaných pro nízkoteplotní asfaltové směsi dle TP 238) a s použitím technologie zpěněného asfaltu. Důvodem bylo cílené ověření vlivu prodloužení dojezdové vzdálenosti, kdy obalovna byla od stavby vzdálena 115 km a při rozprostírání musela být zajištěna minimální teplota 130 °C. V rámci laboratorních zkoušek byla zkušební tělesa primárně hutněna na tuto teplotu a byl proveden rozšířený soubor empirických a funkčních zkoušek realizovaných asfaltových směsí.
Název v anglickém jazyce
Warm mix asphalts with elevated content of reclaimed asphalt and prolonged transport distance
Popis výsledku anglicky
This paper summarizes the results of tests performed on asphalt mixtures from surface and binder layer of reconstructed road II/212 Horní Pochlovice - Kaceřov (Karlovy Vary Region). The asphalt mixtures were sampled during the paving. This trial section supported by the New Technology Program of the State Transport Infrastructure Foundation with realization in September 2017. The purpose of the trial section was to apply asphalt concretes with elevated R-material content (50% for surface and 60% for binder layer) in combination with 4 additives based on synthetic waxes used for lowering working temperatures (commonly used for warm asphalt mixtures according to TP 238) and with the use of foamed bitumen technology. The reason of this trial section was to verify the influence of extended construction distance, when the asphalt plant was 115 km away from the construction, when the minimum target temperature of paving was 130 °C. During the laboratory tests, the test specimens were primarily compacted at this temperature. Extend set of tests (empirical and functional) was applied.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů