Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ZATÍŽENÍ OCELOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH MOSTŮ VĚTREM – PRAVDĚPODOBNOSTNÍ HODNOCENÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334187" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ZATÍŽENÍ OCELOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH MOSTŮ VĚTREM – PRAVDĚPODOBNOSTNÍ HODNOCENÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce je zaměřena na posouzení spolehlivosti a pravděpodobnostní ověření výsledků zkoušek větrného tunelu u osmi charakteristických modelů ocelových železničních mostů. Model rychlosti větru byl pro Českou republiku aktualizován s využitím údajů ze tří hydrometeorologických stanic a model železniční dopravy byl zdokonalen pomocí skutečných dopravních údajů v železniční síti. Tyto modely se používají k optimalizaci kombinačního faktoru v mezním stavu STR Ultimate Limit State, kde doprava působí jako dominantní zatížení, a k ověření faktoru spolehlivosti v rovnovážném mezním stavu EQU, kde je vítr dominantním zatížením a most je zatížen nezatíženým modelem vlaku. Hlavními výsledky jsou hodnoty aktualizovaných kombinačních faktorů a aktualizované hmotnosti modelu nezatíženého vlaku, které jsou příliš konzervativní, zejména pro místní železniční tratě.

  • Název v anglickém jazyce

    THE WIND LOAD ON STEEL RAILWAY BRIDGES – PROBABILISTIC ASSESSMENT

  • Popis výsledku anglicky

    This paper is focused on reliability assessment and probabilistic verification of results of wind tunnel testing of eight characteristic steel railway bridge models. The wind speed model was updated for the Czech Republic using the data from three hydro-meteorological stations and the railway traffic model was refined using the real traffic data in the railway network. These models are used to optimize the combination factor in Ultimate Limit State STR where traffic acts as a dominant load, and to verify the reliability factor in Equilibrium Limit State EQU where wind is the dominant load and the bridge is loaded by unloaded train model. The main results are values of updated combination factors and updated weight of unloaded train load model which are too conservative, especially for local railway lines.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 2019

  • ISBN

    978-80-01-06601-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    47-53

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    5. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku