ZATÍŽENÍ OCELOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH MOSTŮ VĚTREM – PRAVDĚPODOBNOSTNÍ HODNOCENÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334187" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334187 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZATÍŽENÍ OCELOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH MOSTŮ VĚTREM – PRAVDĚPODOBNOSTNÍ HODNOCENÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Tato práce je zaměřena na posouzení spolehlivosti a pravděpodobnostní ověření výsledků zkoušek větrného tunelu u osmi charakteristických modelů ocelových železničních mostů. Model rychlosti větru byl pro Českou republiku aktualizován s využitím údajů ze tří hydrometeorologických stanic a model železniční dopravy byl zdokonalen pomocí skutečných dopravních údajů v železniční síti. Tyto modely se používají k optimalizaci kombinačního faktoru v mezním stavu STR Ultimate Limit State, kde doprava působí jako dominantní zatížení, a k ověření faktoru spolehlivosti v rovnovážném mezním stavu EQU, kde je vítr dominantním zatížením a most je zatížen nezatíženým modelem vlaku. Hlavními výsledky jsou hodnoty aktualizovaných kombinačních faktorů a aktualizované hmotnosti modelu nezatíženého vlaku, které jsou příliš konzervativní, zejména pro místní železniční tratě.
Název v anglickém jazyce
THE WIND LOAD ON STEEL RAILWAY BRIDGES – PROBABILISTIC ASSESSMENT
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on reliability assessment and probabilistic verification of results of wind tunnel testing of eight characteristic steel railway bridge models. The wind speed model was updated for the Czech Republic using the data from three hydro-meteorological stations and the railway traffic model was refined using the real traffic data in the railway network. These models are used to optimize the combination factor in Ultimate Limit State STR where traffic acts as a dominant load, and to verify the reliability factor in Equilibrium Limit State EQU where wind is the dominant load and the bridge is loaded by unloaded train model. The main results are values of updated combination factors and updated weight of unloaded train load model which are too conservative, especially for local railway lines.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 2019
ISBN
978-80-01-06601-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
47-53
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
5. 2. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—