Letištní vozovka z prefabrikovaných dílců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00336704" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00336704 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ" target="_blank" >https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Letištní vozovka z prefabrikovaných dílců
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaný funkční vzorek byl vyvinut v rámci výzkumného projektu TH02010375 – Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah. Jedná se o letištní vozovku z prefabrikovaných dílců, která má unikátní skladbu vrstev a provedení krytu vozovky. Podkladní vrstvy tvoří zhutněné kamenivo z betonového recyklátu a mezerovitý vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců komplexního tvaru, které umožňují rychlou výstavbu bez nutnosti těžké stavební techniky. Technologie výstavby vozovky byla odzkoušena během výstavby zkušebního úseku. Ačkoliv byl prezentovaný systém vyvíjen primárně pro pojezdové plochy letišť, lze ho využít i pro odstavné plochy a parkoviště těžkých nákladních vozidel.
Název v anglickém jazyce
Airfield pavement with precast concrete pavers
Popis výsledku anglicky
The presented functional sample was developed within the scientific project TH02010375 – Development of prefabricated parts intended for the construction of prefabricated airport runways. It concerns an airfield pavement of precast concrete pavers which has a unique pavement composition and a wearing course. The sub-base is composed of compacted recycled concrete aggregate and pervious recycled aggregate fiber reinforced concrete with a full replacement of natural aggregate. The wearing course consists of complex-shaped precast concrete pavers which enable rapid construction with no need of heavy construction machinery. The construction technology of the pavement was tested during the construction of a pilot section of the proposed pavement. Although the pavement system was developed particularly for airfield pavements, it can be also used for pavements for the parking areas of heavy transport vehicles.
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
336704_FVZ
Číselná identifikace
TH02010375-V13
Technické parametry
Prezentovaným funkčním vzorkem je vozovka s krytem z prefabrikovaných dílců, která byla vyvinuta pro konstrukce pojezdových ploch letišť. Spodní část konstrukce vozovky uložená na zemní pláni se skládá z vrstvy zhutněného betonového recyklátu a vláknobetonové vrstvy. Vrchní část vozovky tvoří vyrovnávací vrstva a kryt vozovky z prefabrikovaných dílců. Pro konstrukci podkladní vrstvy je navržen betonový recyklát 0 - 63 mm v tloušťce 300 mm, který musí být důsledně předtříděn a zbaven cizorodých látek. Na zhutněné vrstvě betonového recyklátu je uložená vrstva mezerovitého vláknobetonu v tloušťce 300 mm. Jedná se o vláknobeton s plnou náhradou přírodního kameniva, který se skládá ze čtyř základních složek – betonový recyklát s širokou frakcí 0 32 mm, cement, voda a syntetická vlákna. Kryt vozovky se skládá z prefabrikovaných dílců, které jsou uloženy přímo na vyrovnávací vrstvu. Dílce mají tvar hřibu se kladou na vyrovnávací vrstvu v základní a obrácené pozici tak, aby vytvořily dvouvrstvý kryt.
Ekonomické parametry
Výrobní náklady se odvíjí od aktuální ceny materiálu a prací. Obecně lze konstatovat, že výrobní náklady jsou vyšší něž u běžných vozovek s monolitickým betonovým krytem. Vyšší náklady jsou naopak kompenzovány úsporou výdajů, které vznikají při uzavírce ploch během oprav. Odhadovaná výrobní cena je 6000 - 9000 Kč/m2.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
katedra betonových a zděných konstrukcí
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=336704_FVZ