Montáž vozovky s krytem z prefabrikovaných dílců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00341508" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00341508 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=341508_OVT" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=341508_OVT</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Montáž vozovky s krytem z prefabrikovaných dílců
Popis výsledku v původním jazyce
Prezentovaná ověřená technologie byla vyvinuta v rámci výzkumného projektu TH02010375 – Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah. Popisuje montáž dlážděné vozovky pro pojezdové plochy letišť. Hlavní přednosti vozovky spočívají v rychlé montáži skládaného krytu a uplatnění materiálů na bázi druhotných surovin pro výstavbu podkladních vrstev. Díky krytu z prefabrikovaných dílců lze provést výstavbu a opravy vozovky během krátkého časového období a výrazně snížit náklady spojené s uzavírkou letištních ploch. Uplatněním recyklovaného odpadu pro výstavbu podkladních vrstev se snižuje spotřeba přírodních zdrojů a dopad na životní prostředí jejich skládkováním. Pilotní výstavba systému se uskutečnila v roce 2019.
Název v anglickém jazyce
Construction of precast concrete pavement
Popis výsledku anglicky
The presented verified technology was developed within the research project TH02010375 – Development of prefabricated parts intended for the construction of prefabricated airport runways. It describes the construction of the precast concrete pavement for airfield pavement. The main benefit is the rapid construction of precast concrete pavers and the use of recycled materials for the construction of subbase layers. Owing to the precast concrete surface course, both the construction and repairs of the pavement is possible to conduct in a short time and consequently to reduce costs connected with the airfield pavement closure. The use of recycled materials for the construction of the subbase layers also reduces the consumption of natural resources and a negative impact on the environment in the form of landfilling. The pilot construction of the pavement was realized in 2019.
Klasifikace
Druh
Z<sub>tech</sub> - Ověřená technologie
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
341508_OVT
Číselná identifikace
TH02010375_V3
Technické parametry
Ověřená technologie spočívá v montáži letištních panelů, které svým tvarem a použitím umožňují nahrazení stávajících technologií, při zachování trvanlivosti a zároveň zvýšení rychlosti výstavby, zvýšení mechanické odolnosti a možnosti rekonstrukce stávajících letištních ploch a současné umožnění budoucí výměny dílců.
Ekonomické parametry
Předkládaná finanční analýza vychází z aktuálních cen v letech 2018 - 2019 a je vytvořena podle skutečných nákladů na vytvoření zkušebního úseku. Náklady spojené s výstavbou vozovky se pohybují okolo 5 500,- Kč/m2.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
katedra betonových a zděných konstrukcí
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://concrete.fsv.cvut.cz/vystupy/?id=341508_OVT