Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PROBLÉMY BEZPEČNOSTI AUTOMATIZACE ŘÍZENÍ AUTOMOBILŮ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00338955" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00338955 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/19:00338955 RIV/68407700:21260/19:00338955

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PROBLÉMY BEZPEČNOSTI AUTOMATIZACE ŘÍZENÍ AUTOMOBILŮ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Automobilový průmysl se kromě snahy o snižování emisí soustřeďuje na funkce aktivní a pasivní bezpečnosti i služeb pro zvyšování komfortu řidiče při řízení. Především funkce aktivní bezpečnosti, které mohou zasahovat do řízení, se stávají pro řidiče systémy kritickými, a při zvyšování automatizace řízení vozidla, roste jejich kritičnost. Předložená práce se soustřeďuje na analýzu legislativy, její porovnání s dobrou inženýrskou praxí v dané oblasti, a na posouzení její shody s řešením automatizace v dalších průmyslových sektorech. Cílem je nalezení slabých míst v legislativě a v systému vývoje, a navržení opatření pro autonomní řízení do provozu systémů důležitých pro aktivní bezpečnost vozidel. Pro budoucnost automobilizmu a dosažení jisté úrovně autonomního řízení je nutné pro řešení očekávaných konfliktů zpracovat plán řízení rizik, a to jak pro vozidlo, tak pro řízení dopravní infrastruktury.

  • Název v anglickém jazyce

    ISSUES OF VEHICLES AUTONOMOUS DRIVING SAFETY

  • Popis výsledku anglicky

    In addition to reducing the emissions, the automotive industry focuses on the functions of active and passive safety as well as services to increase driver comfort while driving. In particular, the functions of active safety, which can interfere with the driving, become critical systems to the driver, and in increasing the automation of vehicle control, their criticality grows. The work submitted focuses on the analysis of legislation, its comparison with good engineering practice in the field and on the assessment of its compliance with automation solutions in other industrial sectors. The aim is to find weaknesses in the legislation and in the system of development, and to propose measures for the autonomous management of operating systems relevant to active vehicle safety. For the future of the automobile and the achievement of a certain level of autonomous management, it is necessary to process a risk management plan for the resolution of expected conflicts, both for the vehicle and for the management of transport infrastructure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_018%2F0002649" target="_blank" >EF16_018/0002649: Řízení rizik a bezpečnost složitých technologických objektů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Řízení rizik procesů spojených s technickými díly

  • ISBN

    978-80-01-06656-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    65-75

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    14. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku