PROBLÉMY BEZPEČNOSTI AUTOMATIZACE ŘÍZENÍ AUTOMOBILŮ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00338955" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00338955 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/19:00338955 RIV/68407700:21260/19:00338955
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PROBLÉMY BEZPEČNOSTI AUTOMATIZACE ŘÍZENÍ AUTOMOBILŮ
Popis výsledku v původním jazyce
Automobilový průmysl se kromě snahy o snižování emisí soustřeďuje na funkce aktivní a pasivní bezpečnosti i služeb pro zvyšování komfortu řidiče při řízení. Především funkce aktivní bezpečnosti, které mohou zasahovat do řízení, se stávají pro řidiče systémy kritickými, a při zvyšování automatizace řízení vozidla, roste jejich kritičnost. Předložená práce se soustřeďuje na analýzu legislativy, její porovnání s dobrou inženýrskou praxí v dané oblasti, a na posouzení její shody s řešením automatizace v dalších průmyslových sektorech. Cílem je nalezení slabých míst v legislativě a v systému vývoje, a navržení opatření pro autonomní řízení do provozu systémů důležitých pro aktivní bezpečnost vozidel. Pro budoucnost automobilizmu a dosažení jisté úrovně autonomního řízení je nutné pro řešení očekávaných konfliktů zpracovat plán řízení rizik, a to jak pro vozidlo, tak pro řízení dopravní infrastruktury.
Název v anglickém jazyce
ISSUES OF VEHICLES AUTONOMOUS DRIVING SAFETY
Popis výsledku anglicky
In addition to reducing the emissions, the automotive industry focuses on the functions of active and passive safety as well as services to increase driver comfort while driving. In particular, the functions of active safety, which can interfere with the driving, become critical systems to the driver, and in increasing the automation of vehicle control, their criticality grows. The work submitted focuses on the analysis of legislation, its comparison with good engineering practice in the field and on the assessment of its compliance with automation solutions in other industrial sectors. The aim is to find weaknesses in the legislation and in the system of development, and to propose measures for the autonomous management of operating systems relevant to active vehicle safety. For the future of the automobile and the achievement of a certain level of autonomous management, it is necessary to process a risk management plan for the resolution of expected conflicts, both for the vehicle and for the management of transport infrastructure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
21100 - Other engineering and technologies
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_018%2F0002649" target="_blank" >EF16_018/0002649: Řízení rizik a bezpečnost složitých technologických objektů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Řízení rizik procesů spojených s technickými díly
ISBN
978-80-01-06656-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
65-75
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
14. 11. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—