Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SKUTEČNÁ ÚNOSNOST 115 LET STARÉHO MOSTU V PETROVĚ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00349021" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00349021 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    SKUTEČNÁ ÚNOSNOST 115 LET STARÉHO MOSTU V PETROVĚ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje provedení zcela atypické zatěžovací zkoušky, která byla provedena v červenci na mostě v Petrově u Šumperka za podpory Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zkouška byla provede- na na 115-let starém příhradovém nýtovaném silničním mostě. Celý zkušební program se skládal z dlouhodobého monitoringu, zesílení konstrukce pomocí metody SMA (shape memory alloys) pro zlepšení únosnosti a únavové odolnosti. Následně byl most uzavřen a byla provedena série dynamických zkoušek (modální analýza) na mostě bez poškození a mostě s provedením řízených poškození. Na závěr byla provedena zkouška s využitím 475 t zatížení. Při zkoušce byl most podrobně sledován za pomoci 96 snímačů, laserového skenování a geodetického měření. Nejvýznamnější výsledky jsou zde prezentovány.

  • Název v anglickém jazyce

    THE REAL RESISTANCE OF A 115-YEARS OLD TRUSS BRIDGE IN PETROV

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the recent special bridge load test, which was performed in July in Petrov in the Czech Republic. The load test was done on the 115 years old truss steel road bridge. The test consisted on the long-term monitoring, strengthening of the cross beam with the SMA (shape memory alloys) to improve the load capacity and fatigue resistance. Then the bridge was closed, and a series of the dynamic tests was done, such as modal analysis on the undamaged and artificially significantly damaged bridge. Finally, the load test until the failure was done with using of totally 475t of ballast load. The bridge was thoroughly monitored – 96 sensors, laser scanning, laser scanning and geodetic survey. The most important results from the final load testing are published here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: Metody pro zajištění udržitelnosti ocelových mostních konstrukcí industriálního kulturního dědictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MOSTY 2020. 25. mezinárodní sympózium. Sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-86604-82-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    123-129

  • Název nakladatele

    SEKURKON

  • Místo vydání

    Ostrava - Zábřeh

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku