Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE ULTTIMATE LOAD TEST OF THE HISTORICAL RIVETED ROAD BRIDGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00349022" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00349022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE ULTTIMATE LOAD TEST OF THE HISTORICAL RIVETED ROAD BRIDGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the recent special bridge load test, which was performed in July in Petrov in the Czech Republic. The load test was done on the 115 years old truss steel road bridge. The test consisted on the long-term monitoring, strengthening of the cross beam with the SMA (shape memory alloys) to improve the load capacity and fatigue resistance. Then the bridge was closed, and a series of the dynamic tests was done, such as modal analysis on the undamaged and artificially significantly damaged bridge. Finally, the load test until the failure was done with using of totally 475t of ballast load. The bridge was thoroughly monitored – 96 sensors, laser scanning, laser scanning and geodetic survey. The most important results from the final load testing are published here.

  • Název v anglickém jazyce

    THE ULTTIMATE LOAD TEST OF THE HISTORICAL RIVETED ROAD BRIDGE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the recent special bridge load test, which was performed in July in Petrov in the Czech Republic. The load test was done on the 115 years old truss steel road bridge. The test consisted on the long-term monitoring, strengthening of the cross beam with the SMA (shape memory alloys) to improve the load capacity and fatigue resistance. Then the bridge was closed, and a series of the dynamic tests was done, such as modal analysis on the undamaged and artificially significantly damaged bridge. Finally, the load test until the failure was done with using of totally 475t of ballast load. The bridge was thoroughly monitored – 96 sensors, laser scanning, laser scanning and geodetic survey. The most important results from the final load testing are published here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: Metody pro zajištění udržitelnosti ocelových mostních konstrukcí industriálního kulturního dědictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IABSE Symposium – Synergy of Culture and Civil Engineering – History and Challenges

  • ISBN

    978-3-85748-169-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1133-1140

  • Název nakladatele

    IABSE

  • Místo vydání

    Zürich

  • Místo konání akce

    Wrocław

  • Datum konání akce

    7. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku