Thermo-mechanical model for concrete pavement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00343877" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00343877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.14311/APP.2021.30.0121" target="_blank" >https://doi.org/10.14311/APP.2021.30.0121</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14311/APP.2021.30.0121" target="_blank" >10.14311/APP.2021.30.0121</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Thermo-mechanical model for concrete pavement
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes a numerical thermo-mechanical model for concrete pavement, implemented in OOFEM software. The thermal part is a heat transfer problem with appropriate initial and boundary conditions (sun irradiation, radiation and convection), calibrated from experimental data. Heat release from cement hydration is also included, calibrated for commonly used cements to demonstrate the difference that can be achieved with the binder selection. The mechanical part of the problem is composed of a 3D elastic concrete slab, subsoil Winkler-Pasternak elements and 1D interface elements, allowing separation in tension. The Winkler-Pasternak constants C1 and C2 were firstly determined from TP170 document and refined later from static load tests on the highway. The model validates well temperature field, static load test and provide several useful insight such as feasible time for summer casting, stress/strain fields and slab separation from the base.
Název v anglickém jazyce
Thermo-mechanical model for concrete pavement
Popis výsledku anglicky
This paper describes a numerical thermo-mechanical model for concrete pavement, implemented in OOFEM software. The thermal part is a heat transfer problem with appropriate initial and boundary conditions (sun irradiation, radiation and convection), calibrated from experimental data. Heat release from cement hydration is also included, calibrated for commonly used cements to demonstrate the difference that can be achieved with the binder selection. The mechanical part of the problem is composed of a 3D elastic concrete slab, subsoil Winkler-Pasternak elements and 1D interface elements, allowing separation in tension. The Winkler-Pasternak constants C1 and C2 were firstly determined from TP170 document and refined later from static load tests on the highway. The model validates well temperature field, static load test and provide several useful insight such as feasible time for summer casting, stress/strain fields and slab separation from the base.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH03020404" target="_blank" >TH03020404: Prodloužení životnosti cementobetonových krytů s využitím minerálních příměsí a směsných cementů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
NMM 2020 Nano & Macro Mechanics
ISBN
978-80-01-06840-3
ISSN
—
e-ISSN
2336-5382
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
121-125
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
17. 9. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—