Parametric study of direct filling system of medium-head navigation locks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00350399" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00350399 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1556/606.2020.00261" target="_blank" >https://doi.org/10.1556/606.2020.00261</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1556/606.2020.00261" target="_blank" >10.1556/606.2020.00261</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Parametric study of direct filling system of medium-head navigation locks
Popis výsledku v původním jazyce
As part of the research focusing on the safety of vessel during lockage in navigation locks, two different 1D numerical modeling approaches were tested. These approaches are used to determine the force effects on vessels during direct filling process of the navigation lock. These numerical models were verified using data measured on a physical model. Using the selected 1D model, a parametric study focusing on the impact of the basic parameters of the navigation lock including the lifting velocity of the gates on the maximum hawser forces was performed. The research has shown that a suitable design of the upper gate, the direct filling system may also be used for medium-head navigation locks with a normal lift of up to 5 m.
Název v anglickém jazyce
Parametric study of direct filling system of medium-head navigation locks
Popis výsledku anglicky
As part of the research focusing on the safety of vessel during lockage in navigation locks, two different 1D numerical modeling approaches were tested. These approaches are used to determine the force effects on vessels during direct filling process of the navigation lock. These numerical models were verified using data measured on a physical model. Using the selected 1D model, a parametric study focusing on the impact of the basic parameters of the navigation lock including the lifting velocity of the gates on the maximum hawser forces was performed. The research has shown that a suitable design of the upper gate, the direct filling system may also be used for medium-head navigation locks with a normal lift of up to 5 m.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pollack Periodica, An International Journal for Engineering and Information Sciences
ISSN
1788-1994
e-ISSN
—
Svazek periodika
Volume 16
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
HU - Maďarsko
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
43-49
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85110028102