Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parametric study of direct filling system of medium-head navigation locks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00350399" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00350399 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1556/606.2020.00261" target="_blank" >https://doi.org/10.1556/606.2020.00261</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1556/606.2020.00261" target="_blank" >10.1556/606.2020.00261</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parametric study of direct filling system of medium-head navigation locks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As part of the research focusing on the safety of vessel during lockage in navigation locks, two different 1D numerical modeling approaches were tested. These approaches are used to determine the force effects on vessels during direct filling process of the navigation lock. These numerical models were verified using data measured on a physical model. Using the selected 1D model, a parametric study focusing on the impact of the basic parameters of the navigation lock including the lifting velocity of the gates on the maximum hawser forces was performed. The research has shown that a suitable design of the upper gate, the direct filling system may also be used for medium-head navigation locks with a normal lift of up to 5 m.

  • Název v anglickém jazyce

    Parametric study of direct filling system of medium-head navigation locks

  • Popis výsledku anglicky

    As part of the research focusing on the safety of vessel during lockage in navigation locks, two different 1D numerical modeling approaches were tested. These approaches are used to determine the force effects on vessels during direct filling process of the navigation lock. These numerical models were verified using data measured on a physical model. Using the selected 1D model, a parametric study focusing on the impact of the basic parameters of the navigation lock including the lifting velocity of the gates on the maximum hawser forces was performed. The research has shown that a suitable design of the upper gate, the direct filling system may also be used for medium-head navigation locks with a normal lift of up to 5 m.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pollack Periodica, An International Journal for Engineering and Information Sciences

  • ISSN

    1788-1994

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HU - Maďarsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    43-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85110028102