Analytical Determination of Longitudinal Forces on the Vessels During Filling of the Navigation Lock
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00365275" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00365275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1088/1757-899X/1252/1/012050" target="_blank" >https://doi.org/10.1088/1757-899X/1252/1/012050</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/1252/1/012050" target="_blank" >10.1088/1757-899X/1252/1/012050</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analytical Determination of Longitudinal Forces on the Vessels During Filling of the Navigation Lock
Popis výsledku v původním jazyce
The basic parameter for the calculation of the lock filling time is the determination of the forces on the vessels during the filling of the navigation lock. The time required to fill the lock determines the method of filling the lock. The forces on vessels during filling (emptying) directly determine the capacity of the waterway. In the first phase of the lock design, the forces on the vessels during locking are calculated analytically. Most approaches to calculate the forces on vessels are concerned only with finding the maximum value of the forces on vessels. This research deals with the analytical determination of the maximum forces on vessels during the lock filling period. Data from the physical model and the 1D model are used to calculate the maximum forces on the vessels. This simple method can be used to design a new lock. This simple method can be used to design a new lock and to increase the capacity of existing historic locks on the Elbe-Vltava Waterway (Czech Republic) without any structural modifications.
Název v anglickém jazyce
Analytical Determination of Longitudinal Forces on the Vessels During Filling of the Navigation Lock
Popis výsledku anglicky
The basic parameter for the calculation of the lock filling time is the determination of the forces on the vessels during the filling of the navigation lock. The time required to fill the lock determines the method of filling the lock. The forces on vessels during filling (emptying) directly determine the capacity of the waterway. In the first phase of the lock design, the forces on the vessels during locking are calculated analytically. Most approaches to calculate the forces on vessels are concerned only with finding the maximum value of the forces on vessels. This research deals with the analytical determination of the maximum forces on vessels during the lock filling period. Data from the physical model and the 1D model are used to calculate the maximum forces on the vessels. This simple method can be used to design a new lock. This simple method can be used to design a new lock and to increase the capacity of existing historic locks on the Elbe-Vltava Waterway (Czech Republic) without any structural modifications.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/DG18P02OVV004" target="_blank" >DG18P02OVV004: Dokumentace a prezentace technického kulturního dědictví na Labsko-vltavské vodní cestě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
ISBN
—
ISSN
1757-899X
e-ISSN
1757-899X
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1-7
Název nakladatele
IOP Publishing Ltd.
Místo vydání
Bristol
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
6. 6. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—