Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Crashworthiness of brittle blocks as cushioning elements for fixed objects around traffic lanes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00350644" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00350644 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/21:00350644

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.07.076" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.07.076</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2021.07.076" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2021.07.076</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Crashworthiness of brittle blocks as cushioning elements for fixed objects around traffic lanes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The proportion of motor vehicle crash deaths involving a collision with fixed objects is not decreasing. To address this issue and consequently to decrease transportation hazards, a novel crash cushion comprised of load-bearing blocks was introduced. Its alpha version is easily and inexpensively obtainable; the beta version is suitable for use in harsh environments. In this contribution, the effect of the collision on imaginary vehicle passengers is examined. Besides, the effect of impact velocity on collision severity is discussed and both versions of crash cushions are compared in occupant injury potential. The effect of a combination of crash cushions with different crashworthiness measures is also studied. Inferences drawn from this study can be used by designers and contractors to assess the collision severity and optimize the use of the cushioning elements. The presented cushioning elements can replace stones and solid blocks in cross-drainage culverts, but hypothetically they could also be used in other structures which pose risks around traffic lanes or in underwater protection of bridge piers.

  • Název v anglickém jazyce

    Crashworthiness of brittle blocks as cushioning elements for fixed objects around traffic lanes

  • Popis výsledku anglicky

    The proportion of motor vehicle crash deaths involving a collision with fixed objects is not decreasing. To address this issue and consequently to decrease transportation hazards, a novel crash cushion comprised of load-bearing blocks was introduced. Its alpha version is easily and inexpensively obtainable; the beta version is suitable for use in harsh environments. In this contribution, the effect of the collision on imaginary vehicle passengers is examined. Besides, the effect of impact velocity on collision severity is discussed and both versions of crash cushions are compared in occupant injury potential. The effect of a combination of crash cushions with different crashworthiness measures is also studied. Inferences drawn from this study can be used by designers and contractors to assess the collision severity and optimize the use of the cushioning elements. The presented cushioning elements can replace stones and solid blocks in cross-drainage culverts, but hypothetically they could also be used in other structures which pose risks around traffic lanes or in underwater protection of bridge piers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH04010066" target="_blank" >TH04010066: Výzkum a vývoj vysoce únosného deformačního bloku a jeho výrobního procesu pro zajištění bezpečnosti dopravních cest</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transportation Research Procedia

  • ISBN

  • ISSN

    2352-1465

  • e-ISSN

    2352-1465

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1042-1049

  • Název nakladatele

    Elsevier B.V.

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    High Tatras, Horný Smokovec

  • Datum konání akce

    26. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku