GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ A PROVOZOVÁNÍ TUNELŮ JAKO NÁSTROJ PRO OPTIMALIZACI A ZVÝŠENÍ SPOLEHLIVOSTI TUNELOVÝCH OSTĚNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F22%3A00365977" target="_blank" >RIV/68407700:21110/22:00365977 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
GEOTECHNICKÝ MONITORING PŘI VÝSTAVBĚ A PROVOZOVÁNÍ TUNELŮ JAKO NÁSTROJ PRO OPTIMALIZACI A ZVÝŠENÍ SPOLEHLIVOSTI TUNELOVÝCH OSTĚNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je ukázat cestu k využití informací získávaných v rámci geotechnického monitoringu (GTM) a materiálových zkoušek horninového masivu a tunelového ostění v průběhu geotechnického průzkumu, výstavby i po uvedení tunelu do provozu k určení chování systému ostění – hornina a identifikaci příčin případných vad ostění. K tomu je použit matematický model a zpětná statická analýza zohledňující interakci horninového masivu a tunelového ostění. Nalezení příčin poruchy ostění umožňuje určit její závažnost a návrh sanace. Nový přístup k informacím vztaženým k bloku betonáže sekundárního ostění maže hranici mezi monitoringem prováděným při výstavbě a za provozu.
Název v anglickém jazyce
GEOTECHNICAL MONITORING DURING THE CONSTRUCTION AND OPERATION OF TUNNELS AS A TOOL FOR OPTIMIZING AND INCREASING THE RELIABILITY OF TUNNEL WALLS
Popis výsledku anglicky
The goal of the contribution is to show the way to use the information obtained within the geotechnical field monitoring (GTM) and material tests of the rock massif and tunnel lining in progress geotechnical survey, construction and after commissioning of the tunnel to determine the behavior of the lining system – rock and identification of the causes of possible lining defects. For this, a mathematical model is used and the reverse static analysis taking into account the interaction of the rock massif and the tunnel lining. Finding the causes damage to the lining makes it possible to determine its severity and the proposal for remediation. A new approach to related information to the block of concreting of the secondary lining blurs the line between monitoring carried out during construction and behind operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000175" target="_blank" >CK02000175: Zvýšení spolehlivosti a životnosti ostění tunelů využitím informačních modelů a nových přístupů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků 18. mezinárodní konference GEOTECHNIKA 2022
ISBN
978-80-248-4495-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
81-96
Název nakladatele
Vysoká škola báňská - Technická univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Karolinka
Datum konání akce
15. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—