Využití dat získávaných při výstavbě a provozování tunelu pro zvýšení spolehlivosti tunelového ostění
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00372795" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00372795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití dat získávaných při výstavbě a provozování tunelu pro zvýšení spolehlivosti tunelového ostění
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je ukázat cestu k využití informací získávaných v rámci geotechnického monitoringu (GTM) a materiálových zkoušek horninového masivu a tunelového ostění v průběhu geotechnického průzkumu, výstavby i po uvedení tunelu do provozu k určení chování systému ostění – hornina a identifikaci příčin případných vad ostění. K tomu je použit matematický model a zpětná statická analýza zohledňující interakci horninového masivu a tunelového ostění. Nalezení příčin poruchy ostění umožňuje určit její závažnost a návrh sanace. Nový přístup k informacím vztaženým k bloku betonáže sekundárního ostění maže hranici mezi monitoringem prováděným při výstavbě a za provozu.
Název v anglickém jazyce
The use of data obtained during the construction and operation of the tunnel for increasing the reliability of the tunnel liningThe use of data obtained during the construction and operation of the tunnel for increasing the reliability of the tunnel lining
Popis výsledku anglicky
The aim of the contribution is to show the way to use the information obtained as part of geotechnical monitoring (GTM) and material tests of the rock massif and tunnel lining during geotechnical survey, construction and after commissioning of the tunnel to determine the behavior of the lining system - rock and identify the causes of any lining defects. For this, a mathematical model and reverse static analysis is used, taking into account the interaction of the rock massif and the tunnel lining. Finding the causes of the lining failure makes it possible to determine its severity and propose a remediation. A new approach to information related to the concrete block of the secondary lining blurs the line between monitoring carried out during construction and during operation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK02000175" target="_blank" >CK02000175: Zvýšení spolehlivosti a životnosti ostění tunelů využitím informačních modelů a nových přístupů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Podzemní stavby Praha 2023 / Underground Construction Prague 2023
ISBN
978-80-906452-5-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Tunnelling Association ITA-AITES
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
29. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—