Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Štíty na ražbách pražského metra

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00366709" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00366709 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2023/tunel_1-23-def.pdf" target="_blank" >https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2023/tunel_1-23-def.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Štíty na ražbách pražského metra

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V letošním roce uplyne pětapadesát let od prvního nasazení tunelovacího štítu na ražbách pražského metra, a je tudíž nabíledni ohlédnout se zpět a připomenout si štítové mechanismy, které se větší či menší měrou podílely na výstavbě traťových tunelů podzemních linek hlavního města České republiky. Každá z popsaných technologií vnesla do tras metra trvalý otisk odrážející tehdejší stav technologického poznání, společenské situace i politické orientace země. Závěr článku propojí vzpomínanou minulost s aktuální současností, neboť i na chystaném úseku metra trasy D je počítáno s nasazením metody mechanizovaného tunelování.

  • Název v anglickém jazyce

    Shields used for driving Prague metro tunnels

  • Popis výsledku anglicky

    This year, fi fty-fi ve years will pass since a tunnelling shield was fi rst used for driving the Prague metro tunnels, and it is therefore time to look back and remember the shield mechanisms that, to a greater or lesser extent, participated in the construction of the running tunnels of the underground lines of the capital of the Czech Republic. Each of the described technologies left a lasting mark on the metro routes, refl ecting the current state of technological knowledge, the social situation and the political orientation of the country. The conclusion of the paper links the remembered past to the current present, since the planned section of the metro line D is also expected to use the mechanised tunneling method.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tunel

  • ISSN

    1211-0728

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    98

  • Strana od-do

    1-98

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus