Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00369030" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00369030 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf" target="_blank" >https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V současné době zaštiťuje Katedra urbanismu a územního plánování výuku studentů v oblastech základů urbanismu, krajinářské architektury a plánování měst a obcí. V rámci konkrétních předmětů studenti absolvují sérii odborných přednášek, které jsou doplněny o cvičení na půdě fakulty. Zejména v oblasti urbanismu a územního plánování je podmínkou pro absolvování předmětu zpravidla samostatná práce-sylabus, ve kterém studenti kreativně tvoří návrh, konzultovaný odborníky či aplikují teoretické poznatky z přednášek. Jedná se o standardizovaný přístup, uplatňovaný pravděpodobně všemi vysokými školami, které tyto předměty vyučují. Ze zkušeností, oficiálních hodnocení studentů či neoficiálních debat však vyplývá, že tento způsob výuky nepřináší žákům očekávaný stupeň poznání a pochopení. Příspěvek se zabývá možnostmi inovativních přístupů k samotné výuce, praktickým uchopením teoretických částí, která jsou mnohdy pro studenty nicneříkající či popularizací a zpřístupněním těchto oborů širšímu spektru studentů. Některé z těchto přístupů lze aplikovat i na laickou veřejnost různých věkových kategorií. V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které byly použity konkrétně ve výuce studentů předmětů Urbanismus 2, Základy urbanismu a Plánování venkovského osídlení. Dané interaktivní vstupy do výuky, které naplňují principy zážitkové pedagogiky, zahrnují aktivity ve školním prostředí, mimo fakultu či ve virtuálním prostředí (toto prostředí vzniklo v souvislosti s potřebou interakce během pandemie COVID-19). Téměř všechny demonstrované přístupy představují náročný, avšak vysoce atraktivní, neotřelý a účinný výchovně-vzdělávací prostředek, který je možné s úspěchem využít v rámci školní i mimoškolní výchovy a vzdělávání.

  • Název v anglickém jazyce

    Experiential pedagogy as a teaching tool for students of urbanism and landscape planning

  • Popis výsledku anglicky

    Currently, the Department of Urban Design, Town and Regional Planning provides students with the teaching of the basics of urbanism, landscape architecture as well as town and village planning. Within the framework of specific subjects, students attend a series of professional lectures, which are supplemented by exercises on the premises of the faculty. Especially in the field of urbanism and spatial planning, the condition for passing the course is usually an independent thesis-syllabi, in which students create a proposal, consult experts or apply theoretical knowledge from lectures. This is a standardized approach, used by probably all universities that teach these subjects. However, it follows from experience, official evaluations of students, or unofficial debates that this method of teaching does not bring students the expected level of knowledge and understanding. The contribution deals with the possibilities of innovative approaches to the teaching itself, the practical grasp of theoretical parts that are often meaningless to students or popularizing and made accessible by the spectrum of these disciplines. Some of these approaches can also be applied to the lay public of various age categories. The article shows activities that are used primarily in the teaching of the students of the subjects Urbanism 2, Basics of Urbanism, and Rural Settlement Planning. The given interactive inputs to teaching, fulfill the principles of experiential pedagogy, including activities in the school environment, outside the faculty, or in a virtual environment (this environment was created in connection with the need for interactions during The COVID-19 pandemic). Almost all of the demonstrated approaches represent a demanding, but highly attractive, innovative, and effective an educational tool that can be successfully used in both school and extra-curricular education and training. The theoretical basis of these inputs is the phenomena of experiential pedagogy and simulation games and their potential to positively influence human development at every level of education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60402 - Architectural design

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Člověk, stavba a územní plánování 16

  • ISBN

    978-80-01-07215-8

  • ISSN

    2336-7687

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    77-89

  • Název nakladatele

    Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Fakulta stavební, ČVUT, Praha

  • Datum konání akce

    16. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku