Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00369030" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00369030 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf" target="_blank" >https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování
Popis výsledku v původním jazyce
V současné době zaštiťuje Katedra urbanismu a územního plánování výuku studentů v oblastech základů urbanismu, krajinářské architektury a plánování měst a obcí. V rámci konkrétních předmětů studenti absolvují sérii odborných přednášek, které jsou doplněny o cvičení na půdě fakulty. Zejména v oblasti urbanismu a územního plánování je podmínkou pro absolvování předmětu zpravidla samostatná práce-sylabus, ve kterém studenti kreativně tvoří návrh, konzultovaný odborníky či aplikují teoretické poznatky z přednášek. Jedná se o standardizovaný přístup, uplatňovaný pravděpodobně všemi vysokými školami, které tyto předměty vyučují. Ze zkušeností, oficiálních hodnocení studentů či neoficiálních debat však vyplývá, že tento způsob výuky nepřináší žákům očekávaný stupeň poznání a pochopení. Příspěvek se zabývá možnostmi inovativních přístupů k samotné výuce, praktickým uchopením teoretických částí, která jsou mnohdy pro studenty nicneříkající či popularizací a zpřístupněním těchto oborů širšímu spektru studentů. Některé z těchto přístupů lze aplikovat i na laickou veřejnost různých věkových kategorií. V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které byly použity konkrétně ve výuce studentů předmětů Urbanismus 2, Základy urbanismu a Plánování venkovského osídlení. Dané interaktivní vstupy do výuky, které naplňují principy zážitkové pedagogiky, zahrnují aktivity ve školním prostředí, mimo fakultu či ve virtuálním prostředí (toto prostředí vzniklo v souvislosti s potřebou interakce během pandemie COVID-19). Téměř všechny demonstrované přístupy představují náročný, avšak vysoce atraktivní, neotřelý a účinný výchovně-vzdělávací prostředek, který je možné s úspěchem využít v rámci školní i mimoškolní výchovy a vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Experiential pedagogy as a teaching tool for students of urbanism and landscape planning
Popis výsledku anglicky
Currently, the Department of Urban Design, Town and Regional Planning provides students with the teaching of the basics of urbanism, landscape architecture as well as town and village planning. Within the framework of specific subjects, students attend a series of professional lectures, which are supplemented by exercises on the premises of the faculty. Especially in the field of urbanism and spatial planning, the condition for passing the course is usually an independent thesis-syllabi, in which students create a proposal, consult experts or apply theoretical knowledge from lectures. This is a standardized approach, used by probably all universities that teach these subjects. However, it follows from experience, official evaluations of students, or unofficial debates that this method of teaching does not bring students the expected level of knowledge and understanding. The contribution deals with the possibilities of innovative approaches to the teaching itself, the practical grasp of theoretical parts that are often meaningless to students or popularizing and made accessible by the spectrum of these disciplines. Some of these approaches can also be applied to the lay public of various age categories. The article shows activities that are used primarily in the teaching of the students of the subjects Urbanism 2, Basics of Urbanism, and Rural Settlement Planning. The given interactive inputs to teaching, fulfill the principles of experiential pedagogy, including activities in the school environment, outside the faculty, or in a virtual environment (this environment was created in connection with the need for interactions during The COVID-19 pandemic). Almost all of the demonstrated approaches represent a demanding, but highly attractive, innovative, and effective an educational tool that can be successfully used in both school and extra-curricular education and training. The theoretical basis of these inputs is the phenomena of experiential pedagogy and simulation games and their potential to positively influence human development at every level of education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
60402 - Architectural design
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Člověk, stavba a územní plánování 16
ISBN
978-80-01-07215-8
ISSN
2336-7687
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
77-89
Název nakladatele
Fakulta stavební
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Fakulta stavební, ČVUT, Praha
Datum konání akce
16. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—