Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příklady poznatků z porovnání tuhosti asfaltové směsi stanovené třemi různými laboratorními metodami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00370341" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00370341 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příklady poznatků z porovnání tuhosti asfaltové směsi stanovené třemi různými laboratorními metodami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních několika letech se na ČVUT v Praze věnuje pozornost porovnání tuhosti asfaltových směsí, kterou lze v souladu s ČSN EN 12697-26 stanovit různými metodami. V ČR dosud v souvislosti se směsmi typu VMT používané metody jsou dvoubodová zkouška na tělesech tvaru komolého klínu (2PB-TR) a opakované namáhání v příčném taku na válcových zkušebních tělesech (IT-CY). Hodnoty měřené oběma metodami se do nedávné doby vztahovaly k jedné normové mezní hodnotě, přičemž nebylo a není vůbec jasné, zda oba způsoby měření při stejné teplotě zkoušení vedou ke stejné hodnotě tuhosti. Aby byla problematika složitější, existuje i další v mezinárodním prostředí častá metoda využívající čtyřbodový ohyb na trámečkových tělesech (4PB-PR). Jako část výzkumných aktivit jedné disertační práce jsou zpracovávány různé sady porovnání mezi metodami. Primárně tedy hlavně mezi IT-CY a 4PB-PR, neboť jsou ve světě využívané mnohem častěji než v ČR preferovaná 2PB-TR. Nicméně podařilo se zajistit i některé série asfaltových směsí, kde je možné porovnat vzájemně všechny tři metody a nabídnout pohled na to, jaké výsledky lze získat a k jakým interpretacím by jejich praktické využití bylo aplikovatelné. V příspěvku je pozornost omezena na směsi asfaltových betonů, kde byla shodně aplikována přísada Licomont. Jedná se o směsi, které byly testovány v rámci získávání podkladů pro revizi TP 170.

  • Název v anglickém jazyce

    Examples of findings from the comparison of asphalt mix stiffness determined by three different laboratory test methods

  • Popis výsledku anglicky

    In the last few years, attention has been paid at the CTU in Prague to the comparison of the stiffness of asphalt mixtures, which can be determined by various laboratory methods in accordance with ČSN EN 12697-26. In the Czech Republic, the methods used so far in connection with high modulus asphalt concrete mixtures are the two-point test on trapezoidal test specimens (2PB-TR) and repeated indirect tensile test on cylindrical test specimens (IT-CY). Until recently, the resulting standard values measured by both methods for this type of mixture were related to a single standard limit value, and it was not and is not at all clear whether both methods of measurement at the same testing temperature lead to the same stiffness value. To make the issue more complex, there is another internationally common method using four-point bending on prismatic test specimens (4PB-PR). As part of the research activities of a dissertation, different sets of comparisons between the methods are made. Primarily, therefore, between IT-CY and 4PB-PR, as they are much more commonly used in the world than the 2PB-TR test preferred in the Czech Republic. However, it has also been possible to provide some series of asphalt mixes where all three methods can be compared with each other and offer insight into what results can be obtained and to what interpretations their practical use would be applicable. In this paper, attention is limited to asphalt concrete mixes where the Licomont admixture has been applied identically. These are the mixes that were tested as part of obtaining the basis for the revision of TP 170 specifications.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GF22-04047K" target="_blank" >GF22-04047K: Pokročilé postupy pro stanovení a porozumění únavovému chování asfaltových směsí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Asfaltové vozovky 2023

  • ISBN

    978-80-906809-9-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    40-49

  • Název nakladatele

    Sdružení pro výstavbu silnic

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    28. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku