Comparative Study of The Asphalt Mix Stiffness Modulus Using Selected Test Methods – 2-Point Bending Test, 4-Point Bending Test and Indirect Tensile Test
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00371369" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00371369 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.11.250" target="_blank" >https://doi.org/10.1016/j.trpro.2023.11.250</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2023.11.250" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2023.11.250</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparative Study of The Asphalt Mix Stiffness Modulus Using Selected Test Methods – 2-Point Bending Test, 4-Point Bending Test and Indirect Tensile Test
Popis výsledku v původním jazyce
The stiffness modulus of the asphalt mixture is a fundamental parameter in the understanding of the mixture strain behavior. It is also an essential design parameter of asphalt pavements. According to the European standards EN 12697-26, various test methods can be performed in order to determine this criterion. These tests are varying according to the loading type and the specimen dimensions and shape. The present paper deals with the study of three test methods: the 2-point bending test on trapezoidal specimens (2PB–TR), the 4-point bending test on prismatic specimens (4PB–PR), and the indirect tension test on cylindrical specimens (IT CY) used on three asphalt mixtures representing different structural pavement layers. The results show that the dual comparison of these tests, i.e., IT-CY and 4PB-PR, and 4PB-PR and 2PB-TR have indicated good correlation between each other. However, the comparison between the three tests did not substantiate to any general correlation.
Název v anglickém jazyce
Comparative Study of The Asphalt Mix Stiffness Modulus Using Selected Test Methods – 2-Point Bending Test, 4-Point Bending Test and Indirect Tensile Test
Popis výsledku anglicky
The stiffness modulus of the asphalt mixture is a fundamental parameter in the understanding of the mixture strain behavior. It is also an essential design parameter of asphalt pavements. According to the European standards EN 12697-26, various test methods can be performed in order to determine this criterion. These tests are varying according to the loading type and the specimen dimensions and shape. The present paper deals with the study of three test methods: the 2-point bending test on trapezoidal specimens (2PB–TR), the 4-point bending test on prismatic specimens (4PB–PR), and the indirect tension test on cylindrical specimens (IT CY) used on three asphalt mixtures representing different structural pavement layers. The results show that the dual comparison of these tests, i.e., IT-CY and 4PB-PR, and 4PB-PR and 2PB-TR have indicated good correlation between each other. However, the comparison between the three tests did not substantiate to any general correlation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GF22-04047K" target="_blank" >GF22-04047K: Pokročilé postupy pro stanovení a porozumění únavovému chování asfaltových směsí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 15th International Scientific Conference on Sustainable, Modern and Safe Transport
ISBN
—
ISSN
2352-1457
e-ISSN
2352-1465
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1110-1117
Název nakladatele
Elsevier B.V.
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Mikulov
Datum konání akce
29. 5. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—