Využití matematického modelování požáru při posuzování požární odolnosti v tunelech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00376753" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00376753 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití matematického modelování požáru při posuzování požární odolnosti v tunelech
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek se zabývá využitím matematického modelování požáru při posuzování požární odolnosti tunelového ostění. Jsou zde stručně nastíněny základní požadavky na požární bezpečnost silničních tunelů a metody matematického modelování požáru v tunelech. Pro ilustrativní příklad raženého železobetonového silničního tunelu je provedena teplotní analýza pomocí zónového modelu vytvořeného v programu CFAST a CFD modelu (Computational Fluid Dynamics) vytvořeného v programu FDS. Následně je provedena teplotní analýza tunelového ostění se zaměřením na kritickou teplotu ve výztuži pro různé varianty osové vzdálenosti výztuže od líce konstrukce. Tyto výsledky jsou nakonec zhodnoceny.
Název v anglickém jazyce
The Use of Numerical Fire Modelling in the Fire Resistance Assessment in Tunnels
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the utilization of mathematical fire modelling in assessing the fire resistance of tunnel linings. It briefly outlines the basic requirements for fire safety in road tunnels and methods of mathematical fire modelling in tunnels. For illustrative purposes, a thermal analysis of a bored reinforced concrete road tunnel is conducted using fire zone model created in the CFAST software tool and the CFD model (Computational Fluid Dynamics) created in the FDS software tool. Subsequently, a thermal analysis of the tunnel lining is performed, focusing on the critical temperature in the reinforcement for various axial distances of the reinforcement from the surface of the structure. These results are then evaluated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK04000274" target="_blank" >CK04000274: Výzkum a vývoj inovativních metod a materiálů pro navrhování tunelových staveb z hlediska požární bezpečnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2024
ISBN
978-80-01-07295-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
73-76
Název nakladatele
katedra betonových a zděných konstrukcí
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
31. 5. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—