Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulation of Supercharged and Turbocharged Small Spark-Ignition Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02090732" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02090732 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Simulation of Supercharged and Turbocharged Small Spark-Ignition Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Improvements of fuel consumption can be gained through engine downsizing. It is necessary to provide a corresponding increase in power to maintain or improve vehicle performance. The paper deals with comparing two possibilities - supercharging and turbocharging of a small SI-engine. Supercharging is provided by mechanical connection between engine and supercharger with constant gear ratio. Suitable control system is chosen from several concepts of throttling and by-passing intake air. Turbocharging usessmall turbocharger without variable geometry. Regulation is made by common waste-gate and by throttling after compressor.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulation of Supercharged and Turbocharged Small Spark-Ignition Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Improvements of fuel consumption can be gained through engine downsizing. It is necessary to provide a corresponding increase in power to maintain or improve vehicle performance. The paper deals with comparing two possibilities - supercharging and turbocharging of a small SI-engine. Supercharging is provided by mechanical connection between engine and supercharger with constant gear ratio. Suitable control system is chosen from several concepts of throttling and by-passing intake air. Turbocharging usessmall turbocharger without variable geometry. Regulation is made by common waste-gate and by throttling after compressor.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    27-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus