Simulation of Supercharged and Turbocharged Small Spark-Ignition Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02090732" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02090732 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation of Supercharged and Turbocharged Small Spark-Ignition Engine
Popis výsledku v původním jazyce
Improvements of fuel consumption can be gained through engine downsizing. It is necessary to provide a corresponding increase in power to maintain or improve vehicle performance. The paper deals with comparing two possibilities - supercharging and turbocharging of a small SI-engine. Supercharging is provided by mechanical connection between engine and supercharger with constant gear ratio. Suitable control system is chosen from several concepts of throttling and by-passing intake air. Turbocharging usessmall turbocharger without variable geometry. Regulation is made by common waste-gate and by throttling after compressor.
Název v anglickém jazyce
Simulation of Supercharged and Turbocharged Small Spark-Ignition Engine
Popis výsledku anglicky
Improvements of fuel consumption can be gained through engine downsizing. It is necessary to provide a corresponding increase in power to maintain or improve vehicle performance. The paper deals with comparing two possibilities - supercharging and turbocharging of a small SI-engine. Supercharging is provided by mechanical connection between engine and supercharger with constant gear ratio. Suitable control system is chosen from several concepts of throttling and by-passing intake air. Turbocharging usessmall turbocharger without variable geometry. Regulation is made by common waste-gate and by throttling after compressor.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
27-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—