Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100797" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100797 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of the Angle Encoder Clutch on Course of ROHR

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Rate-of-Heat-Release (further ROHR only) pattern is one of the most significant results, which is obtainable from evaluation of in-cylinder pressure record. It is necessary to ensure correct synchronization of recorded pressure shape with crankshaft position. For this purpose incremental angle encoder (IRC) is usually used as a source of sampling pulses. During R&D work carried-out on author's workplace effect of torsional compliancy of clutch between crankshaft and encoder shaft was observed. The torsional vibration of IRC excited by the engine running roughness can produce angle deviations to the indicating record. This effect induces illusive deformation of pressure curves causing significant declination of ROHR pattern.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of the Angle Encoder Clutch on Course of ROHR

  • Popis výsledku anglicky

    Rate-of-Heat-Release (further ROHR only) pattern is one of the most significant results, which is obtainable from evaluation of in-cylinder pressure record. It is necessary to ensure correct synchronization of recorded pressure shape with crankshaft position. For this purpose incremental angle encoder (IRC) is usually used as a source of sampling pulses. During R&D work carried-out on author's workplace effect of torsional compliancy of clutch between crankshaft and encoder shaft was observed. The torsional vibration of IRC excited by the engine running roughness can produce angle deviations to the indicating record. This effect induces illusive deformation of pressure curves causing significant declination of ROHR pattern.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KONES 2004, Journal of KONES Internal combustion engines

  • ISBN

    1231-4005

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    61-68

  • Název nakladatele

    Institute of Aeronautics BK

  • Místo vydání

    Zakopané

  • Místo konání akce

    Zakopané

  • Datum konání akce

    12. 9. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku