Není k dispozici
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100797" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of the Angle Encoder Clutch on Course of ROHR
Popis výsledku v původním jazyce
Rate-of-Heat-Release (further ROHR only) pattern is one of the most significant results, which is obtainable from evaluation of in-cylinder pressure record. It is necessary to ensure correct synchronization of recorded pressure shape with crankshaft position. For this purpose incremental angle encoder (IRC) is usually used as a source of sampling pulses. During R&D work carried-out on author's workplace effect of torsional compliancy of clutch between crankshaft and encoder shaft was observed. The torsional vibration of IRC excited by the engine running roughness can produce angle deviations to the indicating record. This effect induces illusive deformation of pressure curves causing significant declination of ROHR pattern.
Název v anglickém jazyce
Influence of the Angle Encoder Clutch on Course of ROHR
Popis výsledku anglicky
Rate-of-Heat-Release (further ROHR only) pattern is one of the most significant results, which is obtainable from evaluation of in-cylinder pressure record. It is necessary to ensure correct synchronization of recorded pressure shape with crankshaft position. For this purpose incremental angle encoder (IRC) is usually used as a source of sampling pulses. During R&D work carried-out on author's workplace effect of torsional compliancy of clutch between crankshaft and encoder shaft was observed. The torsional vibration of IRC excited by the engine running roughness can produce angle deviations to the indicating record. This effect induces illusive deformation of pressure curves causing significant declination of ROHR pattern.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KONES 2004, Journal of KONES Internal combustion engines
ISBN
1231-4005
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
61-68
Název nakladatele
Institute of Aeronautics BK
Místo vydání
Zakopané
Místo konání akce
Zakopané
Datum konání akce
12. 9. 2004
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—