Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Volba a regulace turbodmychadla malého zážehového motoru

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100808" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Volba a regulace turbodmychadla malého zážehového motoru

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá volbou vhodného turbodmychadla pro malý zážehový motor. Zkoumá možnosti použití průtočnější turbíny resp. dmychadla. Dále se snaží vytyčit meze, ve kterých je prováděna regulace motoru. Škrtící klapka společně s obtokem výfukovýchplynů kolem turbíny (waste-gate) tvoří hlavní regulační elementy celého systému motor - turbodmychadlo. Dalším úkolem je navrhnout vhodný motormanagement, který by byl schopen respektovat přání řidiče (sportovní, ekonomická jízda) a udržovat přitom motorv oblastech nejnižší možné spotřeby paliva. Jako jedna z možností se nabízí využití rychlosti sešlápnutí plynového pedálu. Úplné charakteristiky motoru slouží pro posouzení turbodmychadel ve statických režimech. Evropské jízdní cykly aplikované na kompletní model automobilu slouží pro zjištění spotřeby paliva pro jednotlivé nastavení motormanagementu a různá turbodmychadla.

  • Název v anglickém jazyce

    Selection and Controling of a Turbocharger for a Small Gasoline Engine

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes selection of a proper turbocharger for a small gasoline engine. It deals with using greater turbine alternatively compressor. It tries to create borders for engine management setting. Throttle and waste-gate together are the main controlling elements of the whole engine-turbocharger system. The next task is to develop an appropriate engine management which is able to respect driver's wish such a sporty or an economy driving together with keeping engine in the lowest fuel consumptionarea. Complete engine characteristics are used for comparison of different turbochargers in steady-state regimes. European Fuel/Emission Tests are applied to complex vehicle models and used for fuel consumption investigation using different turbochargers and engine management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník přednášek XXXV. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol

  • ISBN

    80-7157-776-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    286-292

  • Název nakladatele

    Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    8. 9. 2004

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku