Ochrana chodců - vliv konstrukce kapoty
Popis výsledku
Nejčastější příčinou vážného zraněním eventuálně následné smrti chodce při kolizi s osobním automobilem je náraz hlavy chodce na kapotu, její okraj či okraj čelního skla automobilu. Významným faktorem ovlivňujícím závažnost takovýchto poranění je konstrukce kapoty a jejího okolí a to zvláště v případech kdy účastníkem dopravní nehody je dítě nebo člověk malého vzrůstu. Článek se zabývá posouzením možností snížení rizika poranění chodce použitím tzv. aktivní kapoty a/nebo modifikací struktury jednotlivých dílů přední části vozidla. Byly provedeny simulace jak kolize zkušební figuríny s přední částí automobilu tak i náraz hlavovým impaktorem do kapoty tohoto automobilu. Tyto simulace byly provedeny jak na modelu sériově vyráběného automobilu tak automobilu vybaveného aktivní kapotou a/nebo modifikovanou strukturou přední části vozidla.
Klíčová slova
Active bonnetCar-to-dummy collisionHeadform-to-bonnet impactPedestrian protection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedestrian Protection - Influence of Bonnet Design
Popis výsledku v původním jazyce
In a vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by the head injuries. Accident analysis showed that the bonnet of car and its surrounding often had consequences with severe head injuries in such accidents, especially whenyoung or small pedestrians are involved. The study discuses a potential of active bonnet and shape modifications of chosen structural members of bonnet and fender to reduce the severity of the resulting head injuries. The pedestrian friendliness of thevehicle front end (original and modified) was assessed on the base of data obtained from mathematic simulations (HIC, acceleration etc.) of both headform impact and dummy-to-car impact (50%Hybrid_III and 5%Hybrid_III ware used) to relevant points of vehicle front end. Moreover, simulation results ware discussed in contrast with results of analytic study of impact physics.
Název v anglickém jazyce
Pedestrian Protection - Influence of Bonnet Design
Popis výsledku anglicky
In a vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by the head injuries. Accident analysis showed that the bonnet of car and its surrounding often had consequences with severe head injuries in such accidents, especially whenyoung or small pedestrians are involved. The study discuses a potential of active bonnet and shape modifications of chosen structural members of bonnet and fender to reduce the severity of the resulting head injuries. The pedestrian friendliness of thevehicle front end (original and modified) was assessed on the base of data obtained from mathematic simulations (HIC, acceleration etc.) of both headform impact and dummy-to-car impact (50%Hybrid_III and 5%Hybrid_III ware used) to relevant points of vehicle front end. Moreover, simulation results ware discussed in contrast with results of analytic study of impact physics.
Klasifikace
Druh
A - Audiovizuální tvorba
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
86-80941-30-1
Místo vydání
Bělehrad
Název nakladatele resp. objednatele
—
Verze
—
Identifikační číslo nosiče
neuvedeno
Základní informace
Druh výsledku
A - Audiovizuální tvorba
CEP
JT - Pohon, motory a paliva
Rok uplatnění
2005