Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ochrana chodců - vliv konstrukce kapoty

Popis výsledku

Nejčastější příčinou vážného zraněním eventuálně následné smrti chodce při kolizi s osobním automobilem je náraz hlavy chodce na kapotu, její okraj či okraj čelního skla automobilu. Významným faktorem ovlivňujícím závažnost takovýchto poranění je konstrukce kapoty a jejího okolí a to zvláště v případech kdy účastníkem dopravní nehody je dítě nebo člověk malého vzrůstu. Článek se zabývá posouzením možností snížení rizika poranění chodce použitím tzv. aktivní kapoty a/nebo modifikací struktury jednotlivých dílů přední části vozidla. Byly provedeny simulace jak kolize zkušební figuríny s přední částí automobilu tak i náraz hlavovým impaktorem do kapoty tohoto automobilu. Tyto simulace byly provedeny jak na modelu sériově vyráběného automobilu tak automobilu vybaveného aktivní kapotou a/nebo modifikovanou strukturou přední části vozidla.

Klíčová slova

Active bonnetCar-to-dummy collisionHeadform-to-bonnet impactPedestrian protection

Identifikátory výsledku

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedestrian Protection - Influence of Bonnet Design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by the head injuries. Accident analysis showed that the bonnet of car and its surrounding often had consequences with severe head injuries in such accidents, especially whenyoung or small pedestrians are involved. The study discuses a potential of active bonnet and shape modifications of chosen structural members of bonnet and fender to reduce the severity of the resulting head injuries. The pedestrian friendliness of thevehicle front end (original and modified) was assessed on the base of data obtained from mathematic simulations (HIC, acceleration etc.) of both headform impact and dummy-to-car impact (50%Hybrid_III and 5%Hybrid_III ware used) to relevant points of vehicle front end. Moreover, simulation results ware discussed in contrast with results of analytic study of impact physics.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedestrian Protection - Influence of Bonnet Design

  • Popis výsledku anglicky

    In a vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by the head injuries. Accident analysis showed that the bonnet of car and its surrounding often had consequences with severe head injuries in such accidents, especially whenyoung or small pedestrians are involved. The study discuses a potential of active bonnet and shape modifications of chosen structural members of bonnet and fender to reduce the severity of the resulting head injuries. The pedestrian friendliness of thevehicle front end (original and modified) was assessed on the base of data obtained from mathematic simulations (HIC, acceleration etc.) of both headform impact and dummy-to-car impact (50%Hybrid_III and 5%Hybrid_III ware used) to relevant points of vehicle front end. Moreover, simulation results ware discussed in contrast with results of analytic study of impact physics.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    86-80941-30-1

  • Místo vydání

    Bělehrad

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno

Základní informace

Druh výsledku

A - Audiovizuální tvorba

A

CEP

JT - Pohon, motory a paliva

Rok uplatnění

2005