Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100828" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100828 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of an Active Bonnet for Pedestrian Protection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by head injuries. Accident analysis showed that bonnet of car often had consequences with severe head injuries in accidents involving young and short pedestrians. Important factor involving risk of head injury is design of bonnet structure, often supported by underlying reinforcement and engine bay structures. Design of those structures has the potential to reduce the severity of the resulting head injuries Discussion of influence of chosen system of active hood to impact responses of impacting pedestrian body is aim of the study. Both simulations of dummy - vehicle collision and headform impact test ware simulated, impact responses ware measured and according to injury criteria the relevant injury risks was calculated. An influence of the active bonnet to impact responses in contrast with impact responses of the traditional bonnet design was evaluated on the base of simulation data.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of an Active Bonnet for Pedestrian Protection

  • Popis výsledku anglicky

    In vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by head injuries. Accident analysis showed that bonnet of car often had consequences with severe head injuries in accidents involving young and short pedestrians. Important factor involving risk of head injury is design of bonnet structure, often supported by underlying reinforcement and engine bay structures. Design of those structures has the potential to reduce the severity of the resulting head injuries Discussion of influence of chosen system of active hood to impact responses of impacting pedestrian body is aim of the study. Both simulations of dummy - vehicle collision and headform impact test ware simulated, impact responses ware measured and according to injury criteria the relevant injury risks was calculated. An influence of the active bonnet to impact responses in contrast with impact responses of the traditional bonnet design was evaluated on the base of simulation data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    15-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus