Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Není k dispozici

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100831" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100831 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of an Assessment of Influence of Bonnet Design to Pedestrian Head Impact Protection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work takes a closer look at pedestrian head impact mechanics and protection, when impacting with compact passenger car. Discussion of influence of chosen passive and active pedestrian restraint systems to impact responses of impacting pedestrian body is aim of the study. The influence of the active bonnet as representative of active restraint systems and bonnet structure modifications as representative of passive restraint systems is investigated and compared with help of mathematical modeling. Both simulations of dummy - vehicle collision and headform impact test ware carried out, impact responses ware measured and according to injury criteria the relevant influence of active restraint system to injury risks was discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of an Assessment of Influence of Bonnet Design to Pedestrian Head Impact Protection

  • Popis výsledku anglicky

    This work takes a closer look at pedestrian head impact mechanics and protection, when impacting with compact passenger car. Discussion of influence of chosen passive and active pedestrian restraint systems to impact responses of impacting pedestrian body is aim of the study. The influence of the active bonnet as representative of active restraint systems and bonnet structure modifications as representative of passive restraint systems is investigated and compared with help of mathematical modeling. Both simulations of dummy - vehicle collision and headform impact test ware carried out, impact responses ware measured and according to injury criteria the relevant influence of active restraint system to injury risks was discussed.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče

    neuvedeno