Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle Design Analysis for Child Head Protection in Pedestrián-Vehicle Collision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F03%3A02090748" target="_blank" >RIV/68407700:21220/03:02090748 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle Design Analysis for Child Head Protection in Pedestrián-Vehicle Collision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Accident analysis showed that bonnet, boundary area between bonnet and fender and windshield surrounding area of car often have consequences with severe head injuries in accidents involving pedestrians and bonnet involving young pedestrians respectively.Height, mass and position of centre of gravity with respect to bonnet leading edge of car are the main factors that cause this fact. Shear of young pedestrians involved in such a collision is a very high. Important factor involving risk of head injury is design of bonnet structure. The article deals with design possibilities leading to an improvement of passive safety of young pedestrians. Structure modifications of both bonnet skin and sub-skin frame are considered in this work. Four bonnet modifications are examined by a mathematic simulation of child headform impact test as prescribed in prepared pedestrian protection directive. Benefit of each modification to child head injury risk reduction and is assessed and limitation of this

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle Design Analysis for Child Head Protection in Pedestrián-Vehicle Collision

  • Popis výsledku anglicky

    Accident analysis showed that bonnet, boundary area between bonnet and fender and windshield surrounding area of car often have consequences with severe head injuries in accidents involving pedestrians and bonnet involving young pedestrians respectively.Height, mass and position of centre of gravity with respect to bonnet leading edge of car are the main factors that cause this fact. Shear of young pedestrians involved in such a collision is a very high. Important factor involving risk of head injury is design of bonnet structure. The article deals with design possibilities leading to an improvement of passive safety of young pedestrians. Structure modifications of both bonnet skin and sub-skin frame are considered in this work. Four bonnet modifications are examined by a mathematic simulation of child headform impact test as prescribed in prepared pedestrian protection directive. Benefit of each modification to child head injury risk reduction and is assessed and limitation of this

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus