Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na vznětový motor velkého vrtání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A00124006" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:00124006 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na vznětový motor velkého vrtání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspěvek se zabývá analýzou vlivu účinnosti turbodmychadla a uspořádání výfukového systému na motor velkého vrtání. Studie je provedena na vidlicovém 12 válcovém motoru založeném na motoru 6C28 z produkce BEZ Hradec Králové. Studie je provedena programem GT-Power.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Turbocharger Efficiency and Exhaust System Layout on Large Bore Engine Parameters

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with an analysis of impact of both turbocharger efficiency and an exhaust system layout on large bore engine parameters. The study has been performed for 12-cylinder V-engine based on the 6C28 engine produced by the BEZ Motory, a.s. The analysis has been done by means of numerical simulations of the engine cycle by codes OBEH and GT-Power. The OBEH code has been used at the early stage to perform basic correlation of the models with experimental data. The GT-Power model has been based onthe OBEH simulations. The latter model is capable of describing 1-D fluid dynamics in pipes. The GT-Power model has been employed to simulate the engine cycle with various turbochargers and exhaust systems. A turbocharger with efficiency ranging from 0.5 up to 0.65 has been assumed. Two layouts of the exhaust system have been examined. Both systems use 2 sections with 3 cylinders in each section.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXXVII. mezinárodní konference kateder a pracovišť spalovacích motorů českých a slovenských vysokých škol

  • ISBN

    80-213-1510-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita, Technická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Kostelec nad Černými lesy

  • Datum konání akce

    18. 9. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku