Změny emisních parametrů motoru v nízkém zatížení vlivem teploty směsi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02135806" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02135806 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Changes of Environmental Behavior of a Low Load Engine due to Mixture Temperature
Popis výsledku v původním jazyce
Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine, a study of the engine in a low load condition was performed. The article deals with the environmental properties ofthe SI engine working with increased mixture temperature at very low load at a specific setting of the lambda-control loop. Increased mixture temperature results in an increase of the NO content in exhaust gas upstream of the catalyst. This increased content of NO caused only a negligible increase in the NO content downstream of the catalyst (with a fixed setting of the lambda-control loop). Further, it has been observed that heating-up the mixture itself has no negative influence on the emission of COand CH4.
Název v anglickém jazyce
Changes of Environmental Behavior of a Low Load Engine due to Mixture Temperature
Popis výsledku anglicky
Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine, a study of the engine in a low load condition was performed. The article deals with the environmental properties ofthe SI engine working with increased mixture temperature at very low load at a specific setting of the lambda-control loop. Increased mixture temperature results in an increase of the NO content in exhaust gas upstream of the catalyst. This increased content of NO caused only a negligible increase in the NO content downstream of the catalyst (with a fixed setting of the lambda-control loop). Further, it has been observed that heating-up the mixture itself has no negative influence on the emission of COand CH4.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
23-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—