Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Změny emisních parametrů motoru v nízkém zatížení vlivem teploty směsi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02135806" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02135806 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes of Environmental Behavior of a Low Load Engine due to Mixture Temperature

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine, a study of the engine in a low load condition was performed. The article deals with the environmental properties ofthe SI engine working with increased mixture temperature at very low load at a specific setting of the lambda-control loop. Increased mixture temperature results in an increase of the NO content in exhaust gas upstream of the catalyst. This increased content of NO caused only a negligible increase in the NO content downstream of the catalyst (with a fixed setting of the lambda-control loop). Further, it has been observed that heating-up the mixture itself has no negative influence on the emission of COand CH4.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes of Environmental Behavior of a Low Load Engine due to Mixture Temperature

  • Popis výsledku anglicky

    Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine, a study of the engine in a low load condition was performed. The article deals with the environmental properties ofthe SI engine working with increased mixture temperature at very low load at a specific setting of the lambda-control loop. Increased mixture temperature results in an increase of the NO content in exhaust gas upstream of the catalyst. This increased content of NO caused only a negligible increase in the NO content downstream of the catalyst (with a fixed setting of the lambda-control loop). Further, it has been observed that heating-up the mixture itself has no negative influence on the emission of COand CH4.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    23-29

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus