Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Intake Mixture Temperature on the Low Load Engine Behavior at Optimal Ignition Timing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174384" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Intake Mixture Temperature on the Low Load Engine Behavior at Optimal Ignition Timing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine a study on the engine in a low load state has been performed. The article deals with properties of the SI engine working with increased mixture temperature at very low load taking into account influence of ignition timing (AL1Z). Setting of the -control loop was invariable during the measurements ( was kept near to 1). Based on the measured data, the increase of the mixture temperature results in an increase of the effective efficiency even at the optimal value of the ignition timing in certain range of the very low engine load. Increase of the engine efficiency was achieved by the increasing of the burning velocity of the preheated mixture and the decrease of the work for charge exchange. Simultaneously, the mechanical efficiency was increased in range of the low engine load, in which efficiency increased by heating.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Intake Mixture Temperature on the Low Load Engine Behavior at Optimal Ignition Timing

  • Popis výsledku anglicky

    Within the framework of research and development (R&D) activities on a four-cylinder internal combustion (IC) spark-ignition (SI) engine a study on the engine in a low load state has been performed. The article deals with properties of the SI engine working with increased mixture temperature at very low load taking into account influence of ignition timing (AL1Z). Setting of the -control loop was invariable during the measurements ( was kept near to 1). Based on the measured data, the increase of the mixture temperature results in an increase of the effective efficiency even at the optimal value of the ignition timing in certain range of the very low engine load. Increase of the engine efficiency was achieved by the increasing of the burning velocity of the preheated mixture and the decrease of the work for charge exchange. Simultaneously, the mechanical efficiency was increased in range of the low engine load, in which efficiency increased by heating.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus