Demonstrátor ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02136779" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02136779 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle.
Název v anglickém jazyce
Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Letecký zpravodaj
ISSN
1211-877X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
49-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—