Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Demonstrátor ventilátorového pohonu pro ultralehká letadla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02136779" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02136779 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle.

  • Název v anglickém jazyce

    Ducted Fan Power Unit Demonstrator for Ultra Light Airplanes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the design of the ducted fan power unit demonstrator for ultra light airplanes. The demonstrator is intended for experimental verification of power unit design concept and data acquisition, which will be used for optimization of structural assemblies, dynamic tuning and gaining power unit operating characteristics. The paper is focused on the base frame and the engine frame design, thrust measuring of the power unit, engine mounting framework design, as well as on modifications of the rotor system for real stress measuring of the transmission shaft and measurement of the rotor system vibrations. Furthermore, on measurements of thermal emissions, possibility to use this exhaust energy for the engine bay ventilation and increasing thrust in the jet nozzle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0501" target="_blank" >1M0501: Centrum leteckého a kosmického výzkumu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Letecký zpravodaj

  • ISSN

    1211-877X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    49-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus