Vícestupňové prediktivní modely spalovacích motorů pro implementaci prediktivního řízení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02142328" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02142328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multilevel Predictive Models of IC Engine for Model Predictive Control Implementation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with model-based predictive control of combustion engines. Nonlinear black-box predictive models based on neuro-fuzzy approach are utilized. The structure of the models is optimized within an identification process. The nonlinear models are locally linearized and consequently used for the efficient on-line computation of forthcoming control actions. In desire to respect a fact that the speed of input-output response may vary significantly for different input/output groups, multilevel predictive models are proposed. Predictive control is again applied to approximate the desired behavior of chosen output variables. Potential algebraical constraints between different prediction layers are involved in the control algorithm using quadratic programming. The control scheme is optimized using simplified fast simulation model.
Název v anglickém jazyce
Multilevel Predictive Models of IC Engine for Model Predictive Control Implementation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with model-based predictive control of combustion engines. Nonlinear black-box predictive models based on neuro-fuzzy approach are utilized. The structure of the models is optimized within an identification process. The nonlinear models are locally linearized and consequently used for the efficient on-line computation of forthcoming control actions. In desire to respect a fact that the speed of input-output response may vary significantly for different input/output groups, multilevel predictive models are proposed. Predictive control is again applied to approximate the desired behavior of chosen output variables. Potential algebraical constraints between different prediction layers are involved in the control algorithm using quadratic programming. The control scheme is optimized using simplified fast simulation model.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Modeling of SI and Diesel Engines
ISBN
978-0-7680-1998-8
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Počet stran knihy
320
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Warrendale, PA 15096
Kód UT WoS kapitoly
—