Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measurement of Fiction in Internal Combustion Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00174390" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00174390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measurement of Fiction in Internal Combustion Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article describes a process and results from measurements of mechanical friction in internal combustion engine as affected by oil temperature. Oil and cooling water temperatures were controlled in a wide range. Spark plug adaptor with integrated pressure transducer was used for IMEP determination. Obtained results were compared with engine motoring method. DC dynamometer was used for breaking and motoring the engine. Insufficient accuracy of torque measurement with reversible weight mechanism led to installation of measurement reaction force of dynamometer stator by strain gauge. This in-house designed arrangement is also described here.

  • Název v anglickém jazyce

    Measurement of Fiction in Internal Combustion Engine

  • Popis výsledku anglicky

    This article describes a process and results from measurements of mechanical friction in internal combustion engine as affected by oil temperature. Oil and cooling water temperatures were controlled in a wide range. Spark plug adaptor with integrated pressure transducer was used for IMEP determination. Obtained results were compared with engine motoring method. DC dynamometer was used for breaking and motoring the engine. Insufficient accuracy of torque measurement with reversible weight mechanism led to installation of measurement reaction force of dynamometer stator by strain gauge. This in-house designed arrangement is also described here.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings - XLI. International Scientific Conference of Czech and Slovak University Departments and Institutions Dealing with the Research of Combustion Engines, KOKA 2010

  • ISBN

    978-80-7372-632-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Technická univerzita

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    6. 9. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku