Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Synergy between Lateral Dynamic Stability Control and Limited-Active Nonlinear Suspension Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00179646" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00179646 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Synergy between Lateral Dynamic Stability Control and Limited-Active Nonlinear Suspension Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Current vehicles are equipped with many electronic control devices assisting driver in daily and emergency situations that usually operate independently. Their coordination can bring synergistic effects such as between the lateral dynamic stability control like ESP and the limited-active nonlinear suspension control. The lateral stabilization of vehicle, that uses the braking forces in ESP system, can be supported by the different setting of suspension forces due to the freedom of distribution of vertical force among four wheels. The novelty is the quantitative evaluation of such full synergy between lateral dynamic stability and suspension control for different manoeuvres and/or emergency situations.

  • Název v anglickém jazyce

    Synergy between Lateral Dynamic Stability Control and Limited-Active Nonlinear Suspension Control

  • Popis výsledku anglicky

    Current vehicles are equipped with many electronic control devices assisting driver in daily and emergency situations that usually operate independently. Their coordination can bring synergistic effects such as between the lateral dynamic stability control like ESP and the limited-active nonlinear suspension control. The lateral stabilization of vehicle, that uses the braking forces in ESP system, can be supported by the different setting of suspension forces due to the freedom of distribution of vertical force among four wheels. The novelty is the quantitative evaluation of such full synergy between lateral dynamic stability and suspension control for different manoeuvres and/or emergency situations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    AVEC 10 - proceedings

  • ISBN

    978-0-904947-65-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Loughborough University

  • Místo vydání

    Loughborough

  • Místo konání akce

    Loughborough

  • Datum konání akce

    22. 8. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku