Synergy between Lateral Dynamic Stability Control and Limited-Active Nonlinear Suspension Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F10%3A00179646" target="_blank" >RIV/68407700:21220/10:00179646 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Synergy between Lateral Dynamic Stability Control and Limited-Active Nonlinear Suspension Control
Popis výsledku v původním jazyce
Current vehicles are equipped with many electronic control devices assisting driver in daily and emergency situations that usually operate independently. Their coordination can bring synergistic effects such as between the lateral dynamic stability control like ESP and the limited-active nonlinear suspension control. The lateral stabilization of vehicle, that uses the braking forces in ESP system, can be supported by the different setting of suspension forces due to the freedom of distribution of vertical force among four wheels. The novelty is the quantitative evaluation of such full synergy between lateral dynamic stability and suspension control for different manoeuvres and/or emergency situations.
Název v anglickém jazyce
Synergy between Lateral Dynamic Stability Control and Limited-Active Nonlinear Suspension Control
Popis výsledku anglicky
Current vehicles are equipped with many electronic control devices assisting driver in daily and emergency situations that usually operate independently. Their coordination can bring synergistic effects such as between the lateral dynamic stability control like ESP and the limited-active nonlinear suspension control. The lateral stabilization of vehicle, that uses the braking forces in ESP system, can be supported by the different setting of suspension forces due to the freedom of distribution of vertical force among four wheels. The novelty is the quantitative evaluation of such full synergy between lateral dynamic stability and suspension control for different manoeuvres and/or emergency situations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
AVEC 10 - proceedings
ISBN
978-0-904947-65-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Loughborough University
Místo vydání
Loughborough
Místo konání akce
Loughborough
Datum konání akce
22. 8. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—