Analysis of vehicle high sideslip control and stabilization potential
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00188638" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00188638 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of vehicle high sideslip control and stabilization potential
Popis výsledku v původním jazyce
This work presents a controller concept for the purposes of vehicle high sideslip drift maneuvers. This maneuver is a cornering technique in which rear tire are beyond its friction limits. These situations can be induced by the excessive speed during thecornering or entry of the corner. Sudden change of friction coefficient and steep steering input can also cause vehicle slip. The control goal is stabilize vehicle in these situations and also maintain vehicle speed (in the case of sudden slip) and yawrate (in the case of excessive speed) as close as possible to the values which achieve car under normal condition in the same corner. This cornering style can be used as deliberate approach for car control during the corner.
Název v anglickém jazyce
Analysis of vehicle high sideslip control and stabilization potential
Popis výsledku anglicky
This work presents a controller concept for the purposes of vehicle high sideslip drift maneuvers. This maneuver is a cornering technique in which rear tire are beyond its friction limits. These situations can be induced by the excessive speed during thecornering or entry of the corner. Sudden change of friction coefficient and steep steering input can also cause vehicle slip. The control goal is stabilize vehicle in these situations and also maintain vehicle speed (in the case of sudden slip) and yawrate (in the case of excessive speed) as close as possible to the values which achieve car under normal condition in the same corner. This cornering style can be used as deliberate approach for car control during the corner.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
14th Workshop On Applied Mechanics WAM 2011
ISBN
978-80-01-04975-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
ČVUT, Fakulta strojní, Ú218
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—