Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of vehicle high sideslip control and stabilization potential

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00188638" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00188638 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of vehicle high sideslip control and stabilization potential

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This work presents a controller concept for the purposes of vehicle high sideslip drift maneuvers. This maneuver is a cornering technique in which rear tire are beyond its friction limits. These situations can be induced by the excessive speed during thecornering or entry of the corner. Sudden change of friction coefficient and steep steering input can also cause vehicle slip. The control goal is stabilize vehicle in these situations and also maintain vehicle speed (in the case of sudden slip) and yawrate (in the case of excessive speed) as close as possible to the values which achieve car under normal condition in the same corner. This cornering style can be used as deliberate approach for car control during the corner.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of vehicle high sideslip control and stabilization potential

  • Popis výsledku anglicky

    This work presents a controller concept for the purposes of vehicle high sideslip drift maneuvers. This maneuver is a cornering technique in which rear tire are beyond its friction limits. These situations can be induced by the excessive speed during thecornering or entry of the corner. Sudden change of friction coefficient and steep steering input can also cause vehicle slip. The control goal is stabilize vehicle in these situations and also maintain vehicle speed (in the case of sudden slip) and yawrate (in the case of excessive speed) as close as possible to the values which achieve car under normal condition in the same corner. This cornering style can be used as deliberate approach for car control during the corner.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    14th Workshop On Applied Mechanics WAM 2011

  • ISBN

    978-80-01-04975-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    ČVUT, Fakulta strojní, Ú218

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    2. 12. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku