Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICEF2011-60124 Knock in various combustion modes in a Gasoline-fueled Automotive Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189525" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189525 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICEF2011-60124" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/ICEF2011-60124</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/ICEF2011-60124" target="_blank" >10.1115/ICEF2011-60124</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICEF2011-60124 Knock in various combustion modes in a Gasoline-fueled Automotive Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Homogeneous charge compression ignition (HCCI) offers great potential for improved fuel economy and dramatically reduced NOx emissions, compared to typical spark ignition (SI) combustion. However the benefits of HCCI are limited to low and medium loads by the simultaneous occurrence of combustion instability and knock at a maximum load that is too low for conventional SI combustion. To provide smooth operation in the intermediate range between HCCI and SI requires alternative combustion strategies. One such strategy is spark-assisted compression ignition (SACI) which uses a spark plug to initiate a flame which consumes a portion of the mixture, followed by autoignition of the remaining charge. This moderates the rapid heat release and allows higher loads to be achieved without exceeding knock and stability limits. In a recent study we have explored this region and have found that spark assist at first dramatically reduces knock as load is raised above the HCCI limit; however with further load increase, knock returns, but in a form which resembles spark ignited knock rather than the HCCI knock. This study investigates in detail the knocking conditions observed in that work.

  • Název v anglickém jazyce

    ICEF2011-60124 Knock in various combustion modes in a Gasoline-fueled Automotive Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Homogeneous charge compression ignition (HCCI) offers great potential for improved fuel economy and dramatically reduced NOx emissions, compared to typical spark ignition (SI) combustion. However the benefits of HCCI are limited to low and medium loads by the simultaneous occurrence of combustion instability and knock at a maximum load that is too low for conventional SI combustion. To provide smooth operation in the intermediate range between HCCI and SI requires alternative combustion strategies. One such strategy is spark-assisted compression ignition (SACI) which uses a spark plug to initiate a flame which consumes a portion of the mixture, followed by autoignition of the remaining charge. This moderates the rapid heat release and allows higher loads to be achieved without exceeding knock and stability limits. In a recent study we have explored this region and have found that spark assist at first dramatically reduces knock as load is raised above the HCCI limit; however with further load increase, knock returns, but in a form which resembles spark ignited knock rather than the HCCI knock. This study investigates in detail the knocking conditions observed in that work.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the ASME 2011 Internal Combustion Engine Division Fall Technical Conference

  • ISBN

    978-0-7918-4442-7

  • ISSN

    1066-5048

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    441-450

  • Název nakladatele

    American Society of Mechanical Engineers - ASME

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Morgantown

  • Datum konání akce

    2. 10. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000322089700039