SAE-2011-01-1179 Bridging the Gap between HCCI and SI: Spark-ignited combustion
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189530" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189530 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
SAE-2011-01-1179 Bridging the Gap between HCCI and SI: Spark-ignited combustion
Popis výsledku v původním jazyce
Homogeneous charge compression ignition (HCCI) has received much attention in recent years due to its ability to reduce both fuel consumption and NO x emissions compared to normal spark-ignited (SI) combustion. However, due to the limited operating rangeof HCCI, production feasible engines will need to employ a combination of combustion strategies, such as stoichiometric SI combustion at high loads and leaner burn spark-assisted compression ignition (SACI) and HCCI at intermediate and low loads.
Název v anglickém jazyce
SAE-2011-01-1179 Bridging the Gap between HCCI and SI: Spark-ignited combustion
Popis výsledku anglicky
Homogeneous charge compression ignition (HCCI) has received much attention in recent years due to its ability to reduce both fuel consumption and NO x emissions compared to normal spark-ignited (SI) combustion. However, due to the limited operating rangeof HCCI, production feasible engines will need to employ a combination of combustion strategies, such as stoichiometric SI combustion at high loads and leaner burn spark-assisted compression ignition (SACI) and HCCI at intermediate and low loads.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kinetically Controlled CI Combustion (including HCCI, 2011, ), SP-2313, Coll-TP-00155
ISBN
978-0-7680-4752-3
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
200-218
Počet stran knihy
374
Název nakladatele
SAE International
Místo vydání
Warrendale, PA 15096
Kód UT WoS kapitoly
—