Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Knock In Various Combustion Modes in a Gasoline-Fueled Automotive Engine

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00227738" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00227738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4006694" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1115/1.4006694</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1115/1.4006694" target="_blank" >10.1115/1.4006694</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Knock In Various Combustion Modes in a Gasoline-Fueled Automotive Engine

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Homogeneous charge compression ignition (HCCI) offers great potential for improved fuel economy and dramatically reduced NOx emissions, compared to typical spark ignition (SI) combustion. However, the benefits of HCCI are limited to low and medium loadsby the simultaneous occurrence of combustion instability and knock at a maximum load that is too low for conventional SI combustion. To provide smooth operation in the intermediate range between HCCI and SI requires alternative combustion strategies. Onesuch strategy is spark-assisted compression ignition (SACI), which uses a spark plug to initiate a flame that consumes a portion of the mixture, followed by autoignition of the remaining charge. This moderates the rapid heat release and allows higher loads to be achieved without exceeding knock and stability limits. In a recent study, we have explored this region and have found that spark assist at first dramatically reduces knock as load is raised above the HCCI limit; however, with fu

  • Název v anglickém jazyce

    Knock In Various Combustion Modes in a Gasoline-Fueled Automotive Engine

  • Popis výsledku anglicky

    Homogeneous charge compression ignition (HCCI) offers great potential for improved fuel economy and dramatically reduced NOx emissions, compared to typical spark ignition (SI) combustion. However, the benefits of HCCI are limited to low and medium loadsby the simultaneous occurrence of combustion instability and knock at a maximum load that is too low for conventional SI combustion. To provide smooth operation in the intermediate range between HCCI and SI requires alternative combustion strategies. Onesuch strategy is spark-assisted compression ignition (SACI), which uses a spark plug to initiate a flame that consumes a portion of the mixture, followed by autoignition of the remaining charge. This moderates the rapid heat release and allows higher loads to be achieved without exceeding knock and stability limits. In a recent study, we have explored this region and have found that spark assist at first dramatically reduces knock as load is raised above the HCCI limit; however, with fu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Engineering for Gas Turbines and Power

  • ISSN

    0742-4795

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    134

  • Číslo periodika v rámci svazku

    8

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Kód UT WoS článku

    000306760800019

  • EID výsledku v databázi Scopus