Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SAE-2011-37-0107 - Heated Vegetable Oil as a Fuel for Diesel Engines in a Low-CO 2

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189547" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189547 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SAE-2011-37-0107 - Heated Vegetable Oil as a Fuel for Diesel Engines in a Low-CO 2

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vegetable oils, commonly used as a feedstock for the production of biodiesel, are also combusted directly as a diesel engine fuel in their neat, non-esterified form. A review of literature and experimental research conducted by this group and presented here shows that the combustion of vegetable oils, generally favorable at moderate and high loads, is problematic mostly at low engine loads and temperatures, characterized by a large increase in particulate matter emissions, penetration of the fuel into the engine lubricating oil, and deposition of liquid fuel within the engine and the exhaust system. Increase of the overall engine load, avoidance of low-load regions, and control of engine operating point, all typical for a hybrid-electric system, couldresolve many of the drawbacks of neat, non-esterified vegetable oils, which can be a local, renewable fuel, with considerable benefits in terms of the very low "excess" CO 2 emissions.

  • Název v anglickém jazyce

    SAE-2011-37-0107 - Heated Vegetable Oil as a Fuel for Diesel Engines in a Low-CO 2

  • Popis výsledku anglicky

    Vegetable oils, commonly used as a feedstock for the production of biodiesel, are also combusted directly as a diesel engine fuel in their neat, non-esterified form. A review of literature and experimental research conducted by this group and presented here shows that the combustion of vegetable oils, generally favorable at moderate and high loads, is problematic mostly at low engine loads and temperatures, characterized by a large increase in particulate matter emissions, penetration of the fuel into the engine lubricating oil, and deposition of liquid fuel within the engine and the exhaust system. Increase of the overall engine load, avoidance of low-load regions, and control of engine operating point, all typical for a hybrid-electric system, couldresolve many of the drawbacks of neat, non-esterified vegetable oils, which can be a local, renewable fuel, with considerable benefits in terms of the very low "excess" CO 2 emissions.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    SAE Technical Collection - Modeling of SI and Diesel Engines, Coll-TP-00156

  • ISBN

    978-0-7680-4753-0

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Počet stran knihy

    225

  • Název nakladatele

    SAE International

  • Místo vydání

    Warrendale, PA 15096

  • Kód UT WoS kapitoly