Comparison of Effects Caused by Utilizing Rapeseed Oil as a Fuel for a Modern and an Older Design Diesel Engine - Part B: Exhaust Emissions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189555" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189555 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Comparison of Effects Caused by Utilizing Rapeseed Oil as a Fuel for a Modern and an Older Design Diesel Engine - Part B: Exhaust Emissions
Popis výsledku v původním jazyce
Non-esterified vegetable oils produced from local crops are increasingly used as a renewable fuel for compression ignition engines, widely used in mobile machinery. While much experience and data is available for older engines with mechanical injection pumps, use of vegetable oils in modern engines with Common Rail injection is more scarce. This paper compares the performance of a Zetor 1505 tractor engine with mechanical inline injection pump and a Cummins ISBe4 engine with Common Rail system when powered by diesel fuel and heated-fuel grade rapeseed oil. An overall decrease in the emissions of hydrocarbons, carbon monoxide and total particle volume was observed, while other effects were dependent on engine rpm and load, and are reported on.
Název v anglickém jazyce
Comparison of Effects Caused by Utilizing Rapeseed Oil as a Fuel for a Modern and an Older Design Diesel Engine - Part B: Exhaust Emissions
Popis výsledku anglicky
Non-esterified vegetable oils produced from local crops are increasingly used as a renewable fuel for compression ignition engines, widely used in mobile machinery. While much experience and data is available for older engines with mechanical injection pumps, use of vegetable oils in modern engines with Common Rail injection is more scarce. This paper compares the performance of a Zetor 1505 tractor engine with mechanical inline injection pump and a Cummins ISBe4 engine with Common Rail system when powered by diesel fuel and heated-fuel grade rapeseed oil. An overall decrease in the emissions of hydrocarbons, carbon monoxide and total particle volume was observed, while other effects were dependent on engine rpm and load, and are reported on.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KOKA 2011
ISBN
—
ISSN
1337-8996
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
40-50
Název nakladatele
Žilinská univerzita v Žilině
Místo vydání
Žilina, Univerzitná 1
Místo konání akce
Zilina
Datum konání akce
8. 9. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—