Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of Effects Caused by Utilizing Rapeseed Oil as a Fuel for a Modern and an Older Design Diesel Engine - Part B: Exhaust Emissions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00189555" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00189555 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of Effects Caused by Utilizing Rapeseed Oil as a Fuel for a Modern and an Older Design Diesel Engine - Part B: Exhaust Emissions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Non-esterified vegetable oils produced from local crops are increasingly used as a renewable fuel for compression ignition engines, widely used in mobile machinery. While much experience and data is available for older engines with mechanical injection pumps, use of vegetable oils in modern engines with Common Rail injection is more scarce. This paper compares the performance of a Zetor 1505 tractor engine with mechanical inline injection pump and a Cummins ISBe4 engine with Common Rail system when powered by diesel fuel and heated-fuel grade rapeseed oil. An overall decrease in the emissions of hydrocarbons, carbon monoxide and total particle volume was observed, while other effects were dependent on engine rpm and load, and are reported on.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of Effects Caused by Utilizing Rapeseed Oil as a Fuel for a Modern and an Older Design Diesel Engine - Part B: Exhaust Emissions

  • Popis výsledku anglicky

    Non-esterified vegetable oils produced from local crops are increasingly used as a renewable fuel for compression ignition engines, widely used in mobile machinery. While much experience and data is available for older engines with mechanical injection pumps, use of vegetable oils in modern engines with Common Rail injection is more scarce. This paper compares the performance of a Zetor 1505 tractor engine with mechanical inline injection pump and a Cummins ISBe4 engine with Common Rail system when powered by diesel fuel and heated-fuel grade rapeseed oil. An overall decrease in the emissions of hydrocarbons, carbon monoxide and total particle volume was observed, while other effects were dependent on engine rpm and load, and are reported on.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JT - Pohon, motory a paliva

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    KOKA 2011

  • ISBN

  • ISSN

    1337-8996

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    40-50

  • Název nakladatele

    Žilinská univerzita v Žilině

  • Místo vydání

    Žilina, Univerzitná 1

  • Místo konání akce

    Zilina

  • Datum konání akce

    8. 9. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku