Air System Proposal and Testing for a Downsized Two-Stroke Diesel Engine
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202885" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202885 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33841-0_22" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33841-0_22</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-33841-0_22" target="_blank" >10.1007/978-3-642-33841-0_22</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Air System Proposal and Testing for a Downsized Two-Stroke Diesel Engine
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a research work on the air loop system for a downsized two-stroke two cylinder diesel engine conducted in framework of the European project dealing with the POWERtrain for Future Light-duty vehicles - POWERFUL. The main objective ofthe work presented in this paper was to test engine air loop system devices selected based on 1D-simulations and to verify their characteristics used for 1D-simulations. There have been two types of supercharger tested, Roots type and mechanically driven centrifugal compressor with continuously variable transmission (CVT). Concerning turbocharger, there has been tested device with waste-gate turbine at open loop test rig at different temperatures at turbine inlet.
Název v anglickém jazyce
Air System Proposal and Testing for a Downsized Two-Stroke Diesel Engine
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a research work on the air loop system for a downsized two-stroke two cylinder diesel engine conducted in framework of the European project dealing with the POWERtrain for Future Light-duty vehicles - POWERFUL. The main objective ofthe work presented in this paper was to test engine air loop system devices selected based on 1D-simulations and to verify their characteristics used for 1D-simulations. There have been two types of supercharger tested, Roots type and mechanically driven centrifugal compressor with continuously variable transmission (CVT). Concerning turbocharger, there has been tested device with waste-gate turbine at open loop test rig at different temperatures at turbine inlet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JT - Pohon, motory a paliva
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the FISITA 2012 World Automotive Congress
ISBN
978-3-642-33841-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
289-314
Název nakladatele
SAE-China; FISITA (Eds.)
Místo vydání
Peking
Místo konání akce
Peking
Datum konání akce
19. 11. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—